XP installatie foutmelding (Blue Screen): 0x0000007b

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebastiaan1994

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
He, ik heb een Compaq presario Cq70 130ED notebook waar Vista standaard op zat. Nou wil ik XP erop zetten en nadat hij alle bestanden heeft geladen in de installatie krijg ik de foutmelding die ook in de titel staat. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Alvast bedankt!

Je probleem heet SATA (harddisk / drivers)
Je zal een diskette (!) moeten hebben en tijdens de installatie van XP op F6 moeten drukken om de SATA drivers te installeren.
10 tegen 1 dat het ding geen floppydrive heeft...........
Dan rest je alleen nog het slipstreamen van XP.
Slipstreamen is het zelf maken van een XP CD (maak eerst een kopie naar harddisk) op welke zelf te branden CD je dan naast XP, óók de SATA drivers brandt.

Oke, want ik had dit probleem al langer maar toen wilde hij de setup niet eens opstarten en toen heb ik een torrent gedownload met Home edition met SATA drivers geslipstreamed en nu heb ik dit probleem dus. Dus er zitten blijkbaar niet de goede drivers in geslipstreamed. Ik heb al eerder een topic geplaatst maar niemand kon de juiste SATA driver vinden voor mijn laptop. bedankt

Ik heb zojuist een mailtje terug gekregen van Compaq omdat ik gister een mailtje stuurde met de vraag of zij die SATA driver voor mij hadden en ze gaven mij deze link erbij: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...softwareitem=ob-39535-1&jumpid=reg_R1002_UKEN

Moet ik deze bij de XP installatie slipstreamen? ik heb idd geen floppydrive erin of extern.
Ook zeiden ze erbij dat het moederbord gemaakt was voor Vista en dat sommige dingen dan niet helemaal correct zouden werken. Kan dit problemen opleveren? Of zeggen ze dat alleen maar uit veiligheid dat ze geen gezeik willen hebben?

Laatst bewerkt:
Ja, die driver 'klinkt' goed. (50% van de pagina doorgelezen)

Wat het mobo cq. XP drivers betreft: kijk simpelweg op de pagina van jouw machine (bij Compaq) of er ook XP bestanden te downloaden zijn. Zo ja, dan is er weinig aan de hand, zo nee, dan kun je idd. problemen krijgen.
Nee heb je, ...............
Edoch, vanwege het feit dát ze SATA drivers beschikbaar hebben gesteld, denk ik dat het allemaal wel los zal gaan lopen. Als ze vooraf weten dat het niet werkt, plaatsen ze ook geen SATA drivers voor XP op hun site, toch?

Laatst bewerkt:
Oke bedankt. Er staan inderdaad bij mijn type laptop bij support nog wat drivers voor XP voor keyboard, muis en wireless internet. Moet ik die er ook in slipstreamen of is dit niet nodig en is dat pas voor latere zorg als XP er op staat? En heb jij misschien nog een mooie tut voor me voor het slipstreamen? Ik weet dat ik nu een antwoord krijg binnen 1 minuut opgezocht via google. Of kan ik gewoon nLite downloaden en het spreekt voor zich? Bedankt!

Ik heb een probleempje: als ik bij nLite drivers wil integreren dan vind hij niets omdat hij alleen .inf files kan openen, en al mijn drivers zijn .exe en als ik deze uitpak dan begint hij gelijk te installeren dus hij extract hem dan niet. Wat moet ik doen?

Kijk ff hier voor .inf files.
En hier voor de info over het downgraden (lees deze eerst!)

Laatst bewerkt:
Ja, het was allemaal al verholpen en ik heb de drivers geslipstreamed met nLite en heb een CD gebrand dus ik dacht nu komt het wel goed maar ik kreeg nog steeds dezelfde foutmelding, dus misschien heb ik de verkeerde drivers (wat ik me niet kan voorstellen want HP/Compaq heeft ze zelf gegeven aan mij) of ik heb in nLite wat verkeerd gedaan óf ik mis nog meerdere drivers. Nog steeds niet opgelost dus.:eek:

Kun je de update niet op een CD branden en dan installeren via dos ofzo? Misschien dat dat werkt.

Hoe bedoel je? Ik kom niet eens door de installatie van XP laat staan dat ik dan via DOS die driver kan installeren.

Zo irritant dat het maar niet wil lukken ben al een paar dagen mee bezig. Iemand anders nog ideeën? Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan