XP installatie herkend de harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlieB

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Hier komt mijn gecompliceerde (denk ik) vraag:

Ik ben bezig om op mijn nieuwe laptop naast windows Vista windows xp te zetten.
Ik heb de C; schijf kleiner gemaakt zodat ik ruimte heb om xp te installeren.
Eerst heb ik een nieuwe partitie gemaakt F: (20 BG) om daarop XP te installeren. Nadat dit klaar was heb ik de laptop opnieuw opgestart met de windows XP cd. Als ik dan XP wil installeren geeft hij de volgende melding: "Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden".
Dit vind ik vreemd want in vista doen ze het alle drie.

Wat kan ik doen zodat ik alsnog windows xp naast vista kan installeren voor dual booting?

kijken welke harddisk er in zit.
dan naar de website van de leverancier gaan en daar de sata driver ophalen.
Want de nieuwe laptop met vista hebben over het algemeen een sata harddisk.
Vista herkend dat maar XP niet.

je zult denk ik nog de sata drivers nodig hebben

EDIT;te laat hahah

Laatst bewerkt:
Hoi,

lees hier wat de juiste methode is om XP naast Vista te installeren.

Grtz.

Oke ik ga toch even kijken hoe boven gednoemde site het beschrijft van SATA drivers downloaden blijkt nog niet zo makkelijk...

Hoi,

lees hier wat de juiste methode is om XP naast Vista te installeren.

Grtz.

Hier had ik al een site van maar ik kom niet zo ver, aangezien mijn schijf niet herkend wordt.
Ik moet me eerst registreren bij de fabrikant en dan wat downloaden.
Of weet iemand een snellere manier voor de volgende harde schijf:
WDC
WD 1600BEVS-60RST02

Ik heb hier al gekeken, nadat ik mij moet registreren. Dit duurde maar een uur. Ik kan hier geen directe driver vinden. Ik weet ook niet zo goed wat ik zoek.
Er staat nergens, hier moet je zijn voor de driver...:(

Ik heb verschillende dingen gedownload maar zonder succes. Ik kan nergend de goede driver vinden.

Hoi,

Hier hoef je je niet te registeren althans ik niet ,en ik zou deze eens proberen dit is hem volgens mij wel.

Modag

Ho,

Staat er bij jouw niet ergens in het midden download.

Modag

Ohw hahaha sorry

Die had ik helemaal niet gezien. Ik zat maar te kijken naar de laatste nieuwe reacties.

dom dom

ik ga em proberen!

Als je deze bedoeld:

Data Lifeguard Tools 11.2 for Windows
File Name: Dlgsetup11_win.zip

Deze is niet geschikt voor win vista.

Hoi,

En even lezen hoe je het moet doen lijkt me even verstandig staat er onder.

Modag

Sorry, ik weet niet meer wat ik moet doen. Toools 11.2 setup doet het niet omdat hij niet ondersteund wordt door vista. Hij stopt er dan mee en heb ik nog niks.

Heel erg bedankt, want ik ben al de hele dag bezig en het wil niet echt lukken.
Dus alle hulp is welkom :D

Ik heb ook al bij driverguide.com gezocht maar kan niet de geschikte dirver vinden. Hopeloos dus.

Ik denk dat ik nu de goede drivers heb. Ik wil proberen of ik ze tijdens de installatie van xp (F6) kijk installeren. Omdat je hiervoor diskettes en dus ook een diskettestation nodig hebt kan dit niet.
Maar, nou heb ik een programma gevonden waarmee je dit kan omzeilen. Deze heet Nlite. Ik ben hem nu aan het uitptoberen en als het werkt laat ik het wel weten.

oke nu heb ik helemaal een probleem. Ik heb nu volgens mij de hele harde schijf leeg gemaakt.
Ik dacht dat ik dan zonder moeite xp kon installeren. Dit blijkt uiteraard niet het geval.
Situati nu: Laptop die geen besturings systeem kan installeren.

Ik heb een externe floppydisk gekocht om zo in de bios alle installatieprogramma's te kunnen draaien.
Ik heb via de gedownloade software een full erase gadaan. Daarna een partitie gemaakt en deze klaargemaakt voor de installatie van xp met de software.

Alles leek in orde te zijn. Maar bij het installeren van XP wordt nog steeds de harde schijf niet herkend.

wat kan ik nu nog doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan