XP Installatie lag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samuel_J

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Ik heb met een pc een hoop gedoe met de bios gehad. Dat zou allemaal gefixed moeten zijn. Nu wil ik XP er weer op zetten. Hij pakt de cd enzo, heel fijn. Maar ergens halverwege het opstarten van de installatieprocedure stopt ie er gewoon mee. Alsof ie blijft hangen. De ledjes van de cd-rom en HD gaan ook uit, dus er gebeurt niets meer. Ik heb een legale disk van Windows waar volgens het etiket en hologram service pack 2 op staat. Echter met deze disk kom ik niet eens tot het laden van de installatie componenten. Daarvoor heb ik weer een andere legale XP disk (beide Home edition overigens) nodig die niet de service pack 2 bevat. Als ik deze beide in de pc doe gaat de pc de installatie componenten laden. Maar hier loopt ie dus gewoon vast. Waar kan dit door komen?

De reden kan "vanalles"" zijn .. Heb je niet ergens een "oude" win 98 liggen. Als je die er eerst even opzet ( minimaal) kun je daarna die XP cd-rom er in stoppen ....

Zou misschien kunnen maar op een andere pc heb ik met dezelfde discs de installatie wel degelijk afgerond. Probleem zou dus in de bios moeten zitten. Misschien masters/Slaves niet goed connected? Heb hiervoor flink in de bios zitten rommelen maar die doet het nu weer optimaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan