XP installatie loopt vast tijdens installatie?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Voor een buurman ben ik zijn computer aan het herinstalleren. Ik zet er een corporate XP op. Het probleem is dat hij al gedurende de installatie vast komt te zitten...meestal na apparateninstellen, bestanden, etc. etc. dus zeg maar een minuut of 9 tot 15 voor ie klaar is. De loper rechtsonder staat vast en ook de muis.

Hetzelfde met 2000 en ook met W98SE.

Wat zou dit kunnen zijn? Een geheugenprobleem? Hij geeft geen blauwe schermen of andere seintjes!

:confused:
 
Wat je zou kunnen proberen is zoveel mogelijk hardware (PCI-kaarten) uit de pc te halen en na de installatie weer terug te plaatsen.
Het kan zijn dat je besturingsysteem zich in de hardware verslikt tijdens de install al vind ik het wel een beetje vreemd dat je problemen hebt met de installatie van twee besturingsystemen.
In ieder geval het proberen waard.
 
Dank voor je bericht; ik heb er 1 kaart uitgehaald, een geluidskaart...die er dubbel?? inzat...alles ging sneller maar helaas...(de computer staat om het hoekje in de keuken) geeft de buurman het seintje dat ie weer is vastgeslagen en nu bij apparaten installeren en op 34 minuten van de finish!

Wat zou ik nog meer kunnen doen?

Ik moet er wel bijzeggen dat de A schijf elke keer bij opstarten een Error geeft...dus bij Bios opstart zegt ie
A schijf Error!

In de bios al geprobeerd om de A schijf (= disketteschijf) uit te schakelen en em zelfs al losgekoppeld, maar dat maakt beiden niets uit.

De bios heb ik op optimum gezet maar wel de cd rom als 1e bootdevice...voor XP
 
Hij blijft vastlopen...nu al eerder als hiervoor, ik laat de computer nu even 20 minuten afkoelen en dan opnieuw en voor de laatste keer...lukt het dan nog niet dan verwijs ik mijn buurman naar de computerboer!
 
Zijn er nog meer "overbodige" apparaten die je tijdelijk kunt demonteren.
Misschien een tweede cd-rom station?
Of nog een paar andere PCI-kaarten?
Deze zijn niet nodig om windows goed te laten functioneren.
Het is voor mij ook gokken hoor, andere opties heb ik ook niet meer.
En wat betreft de floppy, wordt deze nog wel goed herkend in het bios?
Of geeft deze daar ook foutmeldingen?
 
Enige pci kaart is de tv kaart; die heb ik nodig voor de monitor om eea in de gaten te houden...Ik kan inderdaad de cd brander afsluiten....

In het bios wordt de A/disketteschijf herkend...maar ik denk dat ie zelf kaduuk is....

Ik laat em even afkoelen en doe dan die nieuwe poging...nu dus...:thumb:
 
haal echt alles eraf wat je er later bij geplaatst heb.
koppel ook je printer en scanner en modem e.d. af.
gewoon zo kaal mogelijk de boel instaleren.


lukt dat niet probeer dan met diskette ondersteuning xp te instaleren.
deze diskettes (6 stuks) kan je downloaden bij microsoft.
alleen dus hopen dat je diskette niet kapot is
 
Het gaat ernaar uitzien dat het nu gaat lukken; waarschijnlijk een koelingsprobleem....zijkant eraf....heb er een ventilator opgezet...15 minuten gewacht...en hij is nu (effe kijken)...halverweg onderdelen in register opslaan en op 13 minuten van de eindstreep!
 
Hij is verder als ie ooit geweest is....nu halverwege instellingen opslaan en op 7 minuten van de streep
 
Yesssssssss; hij staat erop! :D :thumb:

Koelingsprobleem!

Bedankt voor jullie hulp, ook namens en vooral mijn buurman.
 
Ik zat er nog aan te denkt maar had niet gedacht dat dat de oorzaak zou zijn.
Groetjes aan de buurman, en mooi dat het opgelost is. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan