xp installatie loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijnsimons

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
hallo, ik heb een computer waar ik windows xp pro opnieuw op wil installeren, dus alles geformateerd, maar nu loopt de installatie vast bij apparaten instaleren (heel soms gaat hij verder en stopt hij bij netwerksoftware installeren), wat moet ik doen, alles werkte maar windows was heel traag omdat er veel software op stond, ik heb al mijn pci kaarten er al uit gehaald. ik wil op de maxtor xp instaleren

mijn systeem
maxtor 80 gb ide
wdc 250 gb ide
intel processor 1800mhz
2x256 mb geheugen
nec dvd brander
lg dvd speler
videokaart is een nvidea fx5200
moederbord asus p4b533

hallo, ik heb een computer waar ik windows xp pro opnieuw op wil installeren, dus alles geformateerd, maar nu loopt de installatie vast bij apparaten instaleren (heel soms gaat hij verder en stopt hij bij netwerksoftware installeren), wat moet ik doen, alles werkte maar windows was heel traag omdat er veel software op stond, ik heb al mijn pci kaarten er al uit gehaald. ik wil op de maxtor xp instaleren

mijn systeem
maxtor 80 gb ide
wdc 250 gb ide
intel processor 1800mhz
2x256 mb geheugen
nec dvd brander
lg dvd speler
videokaart is een nvidea fx5200
moederbord asus p4b533

Dit kan wijzen op een ram geheugen fout.

Je moet eens een memtest uitvoeren.
http://www.memtest86.com/ <--hier vind je hem.
Dit kan erg lang duren dus niet denken dat ie vast loopt.

PS. slim van je om je vraag op een 2de forum te plaatsen
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=391580#post391580

is dit bootable

Jep

Op d epagina die ik ehb aangegeven staat ergens

ISO images suitable for creating a bootable Memtest86 CD-ROM

DAn klik je op: Download - Memtest86 v3.4a ISO image (zip)

Je moet het bestand dat in de zip file staat wel als een image branden. Dus als je Nero hebt kies je Image branden.

Succes:thumb:

ik heb na 10 x geen errors
de installatie loopt nog steeds vast

Laatst bewerkt:
nee ik heb namelijk al twee cd's gebruikt en beide doen ze het op een andere computer wel, een originele en een versie van pliek xp

Ik hoop dat je bekend bent met de binnenkant van je pc.
Je kan alles eruithalen
BEHALVE
moederbord laten steken
ramgeheugen (je kan proberen als het niet lukt om met 1latje te werken en als het nog niet lukt dat ene latje wisselen door het andere)
hd (waar je xp op wilt zetten, eventuele andere H's haal je der uit)
als je onboard video hebt, haal je je andere videokaart eruit, zoniet laat je heb steken

Ik hoop dat je bekend bent met de binnenkant van je pc.
Je kan alles eruithalen
BEHALVE
moederbord laten steken
ramgeheugen (je kan proberen als het niet lukt om met 1latje te werken en als het nog niet lukt dat ene latje wisselen door het andere)
hd (waar je xp op wilt zetten, eventuele andere H's haal je der uit)
als je onboard video hebt, haal je je andere videokaart eruit, zoniet laat je heb steken

heb ik al geprobeerd

Schrik om linux eens te proberen?
http://www.ubuntu-nl.org/

je kan zo ook testen of al je hardware het doet
voordelen: het is gratis
het is een livecd dat je downloadt ( dat wil zeggen dat je het kan testen zonder het te installeren, dan fungeert je cd-rom speler als "hd", het is uiteraard een pak sneller als het geinstalleerd is op een hd)
het is gewoon te downloaden van bovenstaand linkje

let wel op als je in de toekomst terug naar windows wilt gaan in dualboot met linux dan moet je eerst windows installeren en dan linux, zodat linux de grub (mbr) regelt, windows is daar niet zo een krak in en daar komen dan problemen van

Schrik om linux eens te proberen?
http://www.ubuntu-nl.org/

je kan zo ook testen of al je hardware het doet
voordelen: het is gratis
het is een livecd dat je downloadt ( dat wil zeggen dat je het kan testen zonder het te installeren, dan fungeert je cd-rom speler als "hd", het is uiteraard een pak sneller als het geinstalleerd is op een hd)
het is gewoon te downloaden van bovenstaand linkje

let wel op als je in de toekomst terug naar windows wilt gaan in dualboot met linux dan moet je eerst windows installeren en dan linux, zodat linux de grub (mbr) regelt, windows is daar niet zo een krak in en daar komen dan problemen van

heb ik ook al gedaan, en de hardware doet het goed

Als de wissel met de geheugenlatjes niet helpt, kan je ook nog een andere harde schijf proberen. Die van 80Gig geven vaak de geest.

Als de wissel met de geheugenlatjes niet helpt, kan je ook nog een andere harde schijf proberen. Die van 80Gig geven vaak de geest.

heb ik geprobeerd met een 4 gb schijfje, wat me opviel is dat ik op mijn 80 gb alleen kan kiezen bij het formateren uit: ntfs en ntfs (snel), bij de 4 gb ook uit fat en fat (snel). uiteindelijk lukte het toch niet, hij bleef op het zelfde punt hangen.

ik denk dat het toch een hardwareprobleem is :s, goed nakijken welke hardware je hebt en dan de recentste drivers downloaden en op diskette/usb zetten en tijdens de installatie insteken, en anders ben ik ten einde raad.
Elk onderdeel veranderen 1 voor 1 kan ook als dat binnen je mogelijkheden ligt natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan