xp installatie lukt niet/ werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

brookhuis1

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Berichten
225
Hai, op een nieuwe harde schijf probeer ik XP te installeren, vanaf XP boot.
Na installatie lijkt alles goed te gaan. Maar dan, na het opnieuw opstarten, gaat alles fout.

Winxp zit volkomen vast, zelfs soms al nadat Ram wordt gecheckt.
Schijf is opnieuw geformateerd en opnieuw xp geinstalleerd en alles opnieuw volkomen vast.

Extra info :Daarnaast nog af en toe vermelding van onbekende fout 21

Ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.


M
 
Hmmzz, kom nogal vaak een printerfout tegen bij deze melding, heb je de printer of andere USB apparaten aangekoppeld tijdens de XP installatie? Zo ja, koppel die dan eens los.
 
reactie / antwoorden

De schijf is een nieuwe maxtor

de foutmelding zou ook goed 221 kunnen zijn, zoals vermeld

de printer was inderdaad aangesloten, die haal ik weg bij evt volgende installatie, maar zelf vermoed ik niet dat het dat is...

alvast met dank voor reacties
 
Graag even type opgeven, heb zelf ook een probleem gehad met installatie van een maxtor schijf heb toen de bios veranderd toen kon ik xp wel installeren zonder problemen.
Bij mij bleef die hangen tijdens installatie en gaf een foutcode.

Heb in de bios onder IDE HDD AUTO Detection alles ingesteld op USER en toen kon ik winxp zonder problemen installeren.
 
Laatst bewerkt:
een maxtor
6y080l0

0=nul

zelf heb ik echter het vermoeden dat het ook wel eens zou kunnen liggen aan memory DDR.. maar dat zou mij ook verbazen.

bovendien lijkt het probleem ook te bestaan bij installeren van win98
 
ram

wat betreft ram

nu krijg ik zelfs bij opstarten na warme reset
de melding
Checking nvram waarna pc blijft hangen

bij koude reset gaat alles goed

???
 
'checking nvram' heeft niets met je intern geheugen te maken maar op dat moment kijkt de bios of de opgegeven instellingen ook daadwerkelijk kloppen met de hardware.
Twee dingen:
-Controleer dus alle bios instellingen en kabel- geheugen- en kaart aansluitingen.
-Mocht dat niet helpen, haal zoveel mogelijk hardware uit en van je pc en kijk wat er dan gebeurt.
 
langzaam

Nou,
Windows draait maar heeeeeeeel langzaam. Eerst veel kaarten er uitgehaald en toen geinstalleerd, dat duurde al veel uren. Nu draait het geheel maar zoals gezegd, LANGZAAM. Er zal zeker nog wel iets fout zitten, maar wat?
 
Weet je zeker dat alle jumper instellingen op je HDD en CD rom kloppen, vertel anders eens wat voor een hardware je allemaal in de pc hebt zitten, dus merk en type, het liefst van alle onderdelen. Ook graag even vermelden wat de aansluitvolgorde is van je IDE apparaten (wie is master/slave e.d.)
 
min of meer opgelost

computer uiteindelijk uit arren moede maar weggebracht, en het lijkt weer te werken. De oorzaak is mij onbekend, ik zal er nog eens naar vragen maar in ieder geval met veel dank voor de moeite

M
 
Laat even weten wat het is geweest, ben erg benieuwd
 
tja

Het reparatie mannetje kon daar geen duidelijk antwoord op geven. Wat hij waarschijnlijk gedaan heeft, begreep ik, is windows opnieuw geinstalleerd op de betreffende schijf, vanuit een andere pc en harde schijf. Dat scheen de truc te zijn....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan