xp installatie lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ron woodman

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Ik ben ten einde raad.
Na het lezen van allerlei adviezen kom ik er nog steeds niet uit.

Het volgende is het geval;
Pentium III, 512 MBintern, 2 harde schijven

Alles draaide perfect totdat het norton anitvirus account verliep en de computer vol met virussen kwam te zitten.

OK geen probleem. De 1e harde schijf formatteren en via de windows XP cd alles weer opnieuw installeren.

FOUT, formateren ging goed. Harde schijf = leeg

Het opstarten met de cd lukt niet. Via zoekopdracht in helpmij gelezen dat je via de MS site een opstart diskette kan downen van 4,5 MB. Als ik deze gedownload heb kan ik het progje niet opdiskette krijgen omdat ik dan de melding krijg "kan niet opgestart worden in Windows omgeving ....."etc etc.

Daarna opstart met een W98 diskette met cd ondersteuning. OK lukt maar cd-rom is niet benaderbaar. Na wat gerommel toch gelukt. Via de tips van helpmij naar E:\i386\winnt opgestart. Dat lukt maar de installatie stopt na 5minuten met de melding "de bestanden worden naar de harde schijf gekopieerd" en daar blijft ie de hele dag op staan er gebeurt niets.

Toen de harde schijf uit de computer gehaald en in mijn werkende P4 gezet als master. De cd in de cd-rom speler en alles geinstalleerd echter ik was vergeten dat als je dan de harde schijf weer in de andere PC zet hij het niet doet vanwege de instellingen.

Dus weer harde schijf geformatteerd. Is weer leeg en weer in de P3 computer. Maar hoe nu verder?

BTW ik heb ook nog geprobeerd W98 te installeren op deze lege schijf maar ook na 5 minuten krijg in de melding "runtime error" en stopt de installatie van W98.

ook een probleem gehad met smartdrv.exe maar die weer opgelost dmv tips uit helpmij.

Ik weet het niet meer, ik dacht ff XP te installeren maar dat werd dus het hele weekeinde en nu zou ik hem het raam uit willen gooien. Wie kan mij behoeden ?!

Situatie nu:
lege harde schijf
:evil:

Bedankt voor je hulp

Groet, Ron

Misschien een virus in je MBR (masterbootrecord)
Start de pc op met de win98 bootdiskette en typ daar fdisk /mbr er lijkt weinig te gebueren maar hierdoor wordt er een nieuw bootrecord geschreven (je zou ook nog met fdisk alle partities kunnen verwijderen en nieuwe aanmaken) Misschien dat dit je verder helpt.

Hi Ron,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik zal het vanavond gelijk proberen. Ik had via fdisk de bestaande partities al een keer verwijderd en opnieuw ingesteld en daarna geformatteerd, maar kennelijk was dit niet genoeg.

Maar jou opmerking met mbk nog niet dus misschien dat dat het probleem verhelpt :thumb:

Klasse voor het snelle antwoord :D

Groeten, Ron

Download hier 6 opstartdiskette's en start daarmee op.
Vervolgens kun je via de cd-rom xp installeren.
Deze diskette's hebben mij al vaak geholpen om xp te kunnen installeren.

Succes.

Hi Joepie,

Ik heb dit bestand gedownload (zaterdag) iets van 4,5 MB maar als ik op het .exe klik dan krijg ik een foutmelding dat dit programma niet onder windows op gestart kan worden.

Je zou dan zeggen dat je het op de P3 pc op de lege schijf zou moeten zetten en vandaar uit naar diskette kopieeren maar dat lukt niet want ik kan die 4,5 MB niet op de lege pc zetten.

Hoe heb jij dat dan opgelost?

Groet, Ron

Nou ik heb dat bestand nu ook weer gedownload (Pro versie) en als je binnen de windowsomgeving daarop dubbelklikt wordt er een dos scherm opgestart en gevraagd waar de installatiekopieen naartoe gekopieerd moeten worden. Als je hier a ingeeft vraagt het systeem vanzelf om de 6 diskette's.
Vervolgens kun je de (lege) pc met de eerste diskette opstarten en het systeem geeft vanzelf aan wanneer de volgende diskette nodig is.

Download het bestand anders op een andere pc en maak daarop de diskette's.

Hi Joepie,

ik kan het nu ff niet uitproberen maar ik weet van gisteren dat het mij niet lukte. Ik klikte toen ook op het exe bestand en een dosbox werd geopend echter daarna kreeg ik de melding dat dit niet onder windows werkte. Wat ik nog wel kan proberen is met CMD naar DOs en vandaar uit naar het gedownloade bestand en dan kijken of het werkt. Ik hou je op de hoogte.

Ook jij bedankt voor je snelle reactie.
Hoe eerder het probleem opgelost is hoe beter ik slaap:D

THNX

Groet, Ron

O ja,

Ik had het bestand al op een andere PC gedownd aangezien mijn PC niet werkt omdat ik niets kan installeren

Volgens mij gaat dat dus niet lukken.
Probeer het bestand eens opnieuw te downloaden of desnoods (als je daar bij kunt) op nog een andere pc. Degene waar je nu achter zit misschien?

Jesus ............, wat een sukkel ben ik zeg.

Ik ben zo gefixeerd op mijn eigen PC dat ik er niet bij had stilgestaan om het op deze PC te doen.

En ja hoor je raad het al hier werkt het wel de 6 diskettes heb ik nu op mijn buro liggen

THNX voor het heldere moment

GRoet, Ron

Pffffhhhh,

Heren (Ron & Joepie),

THNX het is opgelost de 6 diskettes werkten perfect. De installatie is gelukt en de computer werkt weer.

Klasse voor de ondersteuning en het advies. Hulde voor jullie kennis en kunde :thumb:

Groet, Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan