XP installatie maakt me gek

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsbos

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
All,
ik wil XP pro herinstalleren. Tijdens de installatie wil ik de partitie verwijderen, maar dit kan niet omdat er installatie bestanden op de C:\ schijf staan. Ik heb geprobeerd met een standaard boot disk op c:\ te komen en dan te formatteren, maar dan herkent hij mijn c:\ schijf niet.
Please help me voordat ik me niet meer kan beheersen....

opstarten met je winxp pro cdtje dan kan je de c formateren.
met een gewoone boot disk zal niet gaan je schijf is in ntfs geformateert.

tussenstap maken ?

Formateren volgens FAT indeling, installatie na de format beeindigen en dan booten met een '98 disk. Vervolgens Fdisk en partities maken / verwijderen net zoals je wilt en dan uiteindelijk Windows installeren en weer een format maar nu NTFS.............

Suc6!

Pasja,
Jou versie spreekt me nog het meeste aan. Ik ben nu met FDisk aan de slag, want om de een of andere domme reden kan ik wel van mijn cd-rom booten, maar kom ik daarna niet meer op mij C:\ schijf (no bootable disk of zo).

Ik laat zometeen wel weten of ik via c: in de setup van windows kom...
bedankt,
gijs

het is n.l. niet mogelijk om vanuit dos win Xp te installeren...

aargh nu begint 'ie te zeuren over de maximum size. ik heb een 200GB harddisk, wat moet ik doen? Ik wil gewoon een clean install van XP pro, waarom is dat zo ******* moeilijk????

het kan toch niet waar zijn dan ik 6 disks moet downloaden om XP te installeren?

als je een clean install wilt zul je je schijf leeg moeten halen. Dat kan gewoon door op te starten met een win98 bootdisk. je kiest dan format c:. als dit niet werkt ga je naar fdisk en haal je de partitie weg. nieuwe partitie maken en formateren en dan kun je opnieuw installeren

Je kan het op de manier doen die natascha26 voorsteld, je moet echter zeker zijn dat het bestandsysteem fat 32 is, met NTFS zal het niet lukken.

Ja mooi he die 6 floppy's, dan weet je zeker dat alle drivers voor stations en usb geladen worden, werkt perfect hoor.

groetjes speedtouch

ik ben de lange weg gegaan. Fdisk en format onder W98. Geboot onder XP home (die CD werkte wel). Ik installeer nu XP home en zal dan upgraden naar Pro.

pfff...
thanx voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan