XP installatie op de laptop Toshiba P200

Status
Niet open voor verdere reacties.

mba002db

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Hallo,
Op mijn splinternieuwe laptop toshiba satellite P200 staat Vista Home op en ik ben er absoluut niet blij mee.
Ik probeer er XP op te zetten maar na het booten met de xp cd geeft ie aan dat er geen hdd's zijn gevonden.
Ik ben er achtergekomen dat dit komt door de sata hdd. dus moest ik de driver van de hdd eerst op een flop zetten. De installatie is eindelijk begonnen, maar er kwam een melding dat ie een file mist. Na het afronden van de installatie start de pc op, maar meteen na het xp scherm krijg ik een blauwe scherm met de melding dat windows gaat afsluiten om schade te voorkomen.
Hoe los ik dit op???

alvast bedankt.

Hallo

Ik heb je vraag gesplitst uit het andere topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Succes met je probleem verder.

gelukt

ik heb meerdere malen geprobeerd opnieuw te installeren. Wilde niet baten.
Uiteindelijk met een xp cd die sp2+alle hotfixes befat de installtie kunnen afronden. Maar dan moeten er alle "echt alle" drivers voor xp nog op. Deze zijn op de toshiba site te vinden. Maar het downloaden gaat enorm traag (7kb) dus maak je borst maar nat. En dan nog heb je de juiste vga drivers niet gevonden/geinstalleerd. Je beeld ziet er dus -nog- niet uit zoals het hoort. Deze laatste driver schijn beschikbaar te zijn op de intel site (ik heb m nog niet uitgezocht).

Ik wilde bij deze wat meer informatie geven aan degenen die wellicht het zelfde pad moeten bewandelen.

grt.

mba

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan