XP installatie probleem, wie helpt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reedi003

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Berichten
3
Hallo,

Steeds een vastloper bij installatie XP.

Heb de HD geformatteerd via de installatie cd van Xp en ook via dos(de R van de installatie cd)

Daarna chkdsk gedaan en er zijn geen fouten gevonden, alles goed.

Opnieuw computer opgestart(boot via XP cd).
Installatie gaat lopen
Bestanden worden geladen( windows set up in blauw scherm)

Op het moment dat er iets geladen of gedaan wordt met de vermelding onder in het scherm van NTFS krijg ik weer een zwart scherm en begint het verhaal weer van voor af aan.

Wie wat er aan de hand is en wat ik doen om XP geinstalleerd te krijgen ?

Alsvast bedankt voor jullie inbreng !!
 
drivers ?

geen idee, wat heb ik precies nodig en hoe kom ik daar aan ?

groet,

Cor
 
laat me eerst iets anders vragen...

heeft de pc daarvoor al op xp gewerkt, is het een nieuw samengesteld systeem misschien of een standaard product dat je gekockt hebt uit de 1 of andere winkel.

zo ja, geef dan eens het merk en type aub :thumb:
 
Er stond voorheen ook XP op, maar doordat ik regelmatig vastlopers kreeg wilde ik xp opnieuw installeren met als gevolg dat ik nu niets meer heb.

Ik heb al zo veel mogelijk zaken verwijderd zodat ik een basi systeem overhoud. EEn pentium 4- 2,8 mhz met 512 mb intern en een 80 gb harddisk, dvd speler en dvd brander.

Verder eigenlijk niks bijzonders
 
(17 000ste keer in 3 dagen denk ik)
Ga naar de site van de computerfabrikant (acer, hp, ...) zoek daar naar drivers om te downloaden en dan kan je specifieren om het type (bv hp pavilon6000, compaq deskpro,...) van computer en dan krijg je normaliter een lijstje met mogelijk xp drivers.
 
(17 000ste keer in 3 dagen denk ik)
Ga naar de site van de computerfabrikant (acer, hp, ...) zoek daar naar drivers om te downloaden en dan kan je specifieren om het type (bv hp pavilon6000, compaq deskpro,...) van computer en dan krijg je normaliter een lijstje met mogelijk xp drivers.

ja het is raar:p

iedereen komt daar nu zo mee af :p

@reedi003: ik wou deze voor jou opzoeken maar je geeft me gewoon je specs, niet je merk enz...
 
ahja zo :p

bwa, ik ben er zeker van dat er nog wel een paar zo zullen komen en je die Oplossing een aantal keren zal mogen geven :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan