Geachte lezer,
Ik heb een Acer 5024 WLMi in augustus 2005 gekocht. Nu wil ik een volledige herinstallatie inclusief formatteren van harde schijf ( C: ) van deze notebook uitvoeren via de recovery cd's.
De recovery procedure gaat als volgt: ik wijzig de boot options (cd-rom als eerst) in de BIOS, start de system cd op, volg de instructies op het scherm, doe de recovery cd's erin en uiteindelijk weer de system cd. Hiermee is de hele "rebuild hard disk" procedure voltooid. Met deze procedure zou de harde schijf al geformatteerd moeten zijn. Vervolgens wordt de system cd uitgeworpen uit de cd-rom speler en ik krijg de volgende melding: druk op OK om de computer opnieuw op te starten en daarmee de installatie en setup van Windows te starten.
Vervolgens druk ik op OK en Windows XP Home start opnieuw op, maar verder gebeurt er niks. Tevens is de harde schijf niet geformatteerd en zijn de instellingen van de gebruiker nog hetzelfde als voor de recovery procedure.
Ik heb de winkel waar ik mijn notebook heb gekocht gebeld, die verwijzen mij door naar Acer. Ik heb Acer gebeld, tien minuten in de wacht gehangen en uiteindelijk maar besloten om ze te e-mailen. Dit is inmiddels een dag of 5 terug en nog steeds geen reactie.
Heeft iemand een oplossing?
Met vriendelijke groet, Ferdy
Ik heb een Acer 5024 WLMi in augustus 2005 gekocht. Nu wil ik een volledige herinstallatie inclusief formatteren van harde schijf ( C: ) van deze notebook uitvoeren via de recovery cd's.
De recovery procedure gaat als volgt: ik wijzig de boot options (cd-rom als eerst) in de BIOS, start de system cd op, volg de instructies op het scherm, doe de recovery cd's erin en uiteindelijk weer de system cd. Hiermee is de hele "rebuild hard disk" procedure voltooid. Met deze procedure zou de harde schijf al geformatteerd moeten zijn. Vervolgens wordt de system cd uitgeworpen uit de cd-rom speler en ik krijg de volgende melding: druk op OK om de computer opnieuw op te starten en daarmee de installatie en setup van Windows te starten.
Vervolgens druk ik op OK en Windows XP Home start opnieuw op, maar verder gebeurt er niks. Tevens is de harde schijf niet geformatteerd en zijn de instellingen van de gebruiker nog hetzelfde als voor de recovery procedure.
Ik heb de winkel waar ik mijn notebook heb gekocht gebeld, die verwijzen mij door naar Acer. Ik heb Acer gebeld, tien minuten in de wacht gehangen en uiteindelijk maar besloten om ze te e-mailen. Dit is inmiddels een dag of 5 terug en nog steeds geen reactie.
Heeft iemand een oplossing?
Met vriendelijke groet, Ferdy