XP installatie stopt; /windows/system32/l_intl.nls ontbreekt/is beschadigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonaya

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
6
Hi,

Ik wilde net de pc van mijn oude pa herinstalleren. Eerst dus geformatteerd en daarna start de instal van XP automatisch. Op een gegeven moment stopt ie met de install en staat er: "Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: /windows/system32/l_intl.nls .
U kunt proberen dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden."


Ik gebruik een kopie, daar heb ik 2 verschillende van. Bij beide cd's gebeurt hetzelfde. Ik kan dus helemaal niks meer met die pc, weet niet meer wat ik moet doen als ik al niet eens de instal af kan maken.

Ik heb al zitten googelen, maar word er niet wijzer van. Op 1 Engelse website las ik dat iemand ook dat probleem had, bijna alle onderdelen in de pc had vervangen alleen de dvd-drive niet. Die bleek later dus het probleem te zijn. Zou dit bij mij ook een logische verklaring kunnen zijn?

Ik heb enige ervaring met pc's zoals installeren, kleine probleempjes oplossen, harde schijven, geheugen, branders inbouwen, draadloze PCI-card monteren/installeren, etc.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, die pc moet ik nl. morgenavond terugbrengen :( .

Grtz Sonaya
 
Laatst bewerkt:
Ga naar je BIOS ( meteen na een piepje, of net na het aanzetten van de pc, kan meestal met F11, Delete knop etc. )
Verander in de BIOS als eerste de opstartprioriteit.
Dit wil zeggen, dat je bijvoorbeeld de DVD speler als eerste start, dan pas de HDD etc.
Verander deze dus naar jouw CD / DVD station, en zet deze als eerste.
Het probleem zou nu opgelost moeten zijn, en windows zou nu de setup moeten starten. Sla je settings wel op als je de BIOS verlaat!!
 
Ga naar je BIOS ( meteen na een piepje, of net na het aanzetten van de pc, kan meestal met F11, Delete knop etc. )
Verander in de BIOS als eerste de opstartprioriteit.
Dit wil zeggen, dat je bijvoorbeeld de DVD speler als eerste start, dan pas de HDD etc.
Verander deze dus naar jouw CD / DVD station, en zet deze als eerste.
Het probleem zou nu opgelost moeten zijn, en windows zou nu de setup moeten starten. Sla je settings wel op als je de BIOS verlaat!!

dat is niet het probleem...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan