XP installatie: unmountable_boot_volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

adelaar80

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo,

Als ik na een format c: op een Compaq Pressario 5726 een XP installatie uitvoer krijg ik na de eerste reboot: "er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen: Unmountable_boot_volume.

Als ik vervolgens via F8 probeer op te starten in veilige modus krijg ik dezelfde foutmelding. Vervolgens start ik hem opnieuw op dmv de XP professional cd, druk op F10 en kom in de Recoveryconsole terecht. Achter de command prompt c:\windows vul ik chkdsk /r in, en krijg inderdaad de gevreesde melding: er zijn fouten gevonden.

Je zou nu denken: harde schijf kapot. Echter het vreemde is dat als je de harde schijf in een andere pc plaatst, je zonder problemen XP kan installeren en draaien maar. Dit heb ik zelfs tot drie keer toe geprobeerd, en hij blijft het doen. De harde schijf verhuist weer naar de Compaq, en de bewuste foutmelding komt weer naar boven.

Tevens: Kan ik voordat de foutmelding naar voren komt de BIOS ook al in? D.m.v. de "del" reageerd hij niet, en kom ik in dezelfde fout terecht. Heeft deze compaq een andere toets om het BIOS in te komen?

probeer F1 of escape toets. Isschien dat die toegang tot de bios geven. succes

hmm, vreemd ik heb net gereageerd maar staat er niet bij.... Anyway, ik heb in een andere tread gelezen dat het wel wil lukken als je een 80 aderige kabel aan je harde schijf hangt, ipv een 40 aderige.

[edit] had gereageerd in oud topic:D :D [/edit]

Laatst bewerkt:
Ik ga het maandag eens proberen met een 80-aderige kabel. Wordt vervolgd.....

klop

Klopt!

Ik had dit ook met formateren en installeren van XP op de harde schijf. Heb toen een 80-aderige flatcable i.p.v. de 40-aderige geplaatst, probleem was opgelost!

Verholpen.

Ik heb genoegen genomen met het installeren van W98. Hij draait nu weer als een zonnetje. Bedankt

Mocht je ooit overgaan op XP, dan weet je wat hoogstwaarschijnlijk de oplossing is.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan