xp installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Wanneer ik mijn xp prof heb geinstalleerd zie ik dat deze nog heel , bijn alles, veel bestanden en mappen heeftlaten staan van de vorige xp installatie.
Ik zou dus graag hebben dan mijn schijf leeg is.
Kan ik gewoon wanneer mijn xp draait een format c: geven en nadien via de cd rom opstarten?

Geplaatst door stevendemunter
Kan ik gewoon wanneer mijn xp draait een format c: geven en nadien via de cd rom opstarten?
Nee, je kunt niet vanuit WinXp een format C: doen, de schijf is dan door windwos ingebruik.

Heb je geen gelegenheid gekregen tijdens de setup de schijf te formateren of partitie's te wijzigen?

de pc stelde eerst voor om op de schijf F te instaleren maar wou het op c hebben, heb voor de c: geen mogelijkheid gekregen tot formateren maar wel tot verwijderen van partitie. Maar als ik deze partitie verwijder dan is mijn c dan ook weg of wordt die dan samengeveogd met de D:?

Je kunt de C partitie verwijderen, deze wordt niet samen gevoegd met je D partitie.
Daarna maak je hem meteen weer opnieuw aan.(net zo groot als ie was)
Daarna zal je wel de gelegenheid krijgen om de Cpartitie te formateren in FAT32 of NTFS.:)

Wanneer ik nu dr vraag krijg om de partitie te verwijderen, zegt de pc dat hij dit niet kan omdat er bestanden op de schijf staan die hij gebruikt voor de installatie, drai nochthans van CD.

Ook vraagt hij na een tkjde of ik die paritie wens te converteren naar NTFS, kan ik dit doen zonder probelemen te krijgen met mijn andere partities en bestande?

Je kunt met winxp instalcd formateren lukt dit niet pak dan een win98 opstart diskette verwijder met fdisk de nondos partitie's en maak nieuwe aan formateer de schijf en je kunt xp weer installeren en alles is schoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan