XP installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

the squaler

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Ik heb hier een raid0 setup met 2 paritie's in voor vista die nu geinstalleerd staat op c.
Nu wil op paritie B xp erbij zetten voor het gamen. maar zodra ik bij het opstarten van de pc de xp cd erin doe pakt hij hem niet. ook niet als ik deze van vista erin doe is de installeer xp butten of iets in die richting geblokkeert.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Die raid zou wel eens roet in het eten kunnen gooien. Ik denk dat eerst de raiddrivers middels een diskette geinstalleerd moeten worden (Voor XP moet je de raiddrivers eerst installeren)

Als je dat hebt gedaan kun je XP installeren. Lees vooral DIT ook even door.

........enne, wat leestekens / iets andere zinsopbouw gebruiken in de vraagstelling zou ook wel handig zijn. Ik weet eigenlijk nog steeds niet zeker of ik je vraag wel goed begrepen heb.

Laatst bewerkt:
Pasja zover ben ik nog niet eens zodra ik mijn xp cd in mijn pc doe en opstart pakt hij de gehele setup niet ik krijg geen scherm van druk een toets om van de cd te starten maar ik heb eerst vista gedaan die draat als een maan of 3 zo en nu wil ik xp er bij

Dan vermoed ik simpelweg dat de pc niet vanaf CD boot, maar vanaf hdd. Kijk eens in het bios naar de bootvolgorde,

ook de setup van de HDD runnen lukt niet
Hij boot gewoon niet vanaf de cd staat wel in bios aangegeven en hij laat dan gewoon vista:(

Wel eerst de Raiddrivers geistalleerd vanaf diskette? XP kan niet worden geinstalleerd op een Raidschijf zonder dat eerst de drivers zijn geinstalleerd.

dit probleem is opgelost ik had ipv een nederlandse xp een engelse gepakt.
Omdat vista nederlands was wou hij ook een nederlandse xp.

Maar een andere vraag als ik nu eerst xp installeer en daarna vista maakt hij dan vanzelf een dualbootmenu aan ?

Zelf nog niet gedaan, maar als ik de diverse berichten op het W W W mag geloven, JA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan