XP installeert niet, zelfs na format C:\ ( iets met biosinfo.inf )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik KidV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
hoi

Ik kan WinXp niet meer opnieuw installeren, zelfs niet nadat ik de c partitie heb geformatteerd.
Het begin van de installatie gaat goed, ik kan gewoon kiezen op welke partitie ik xp wil installeren, en dan begint ie met bestanden kopieren waarna hij een keer opnieuw opstart ( vanaf de harddisk ) en op dat moment krijg ik de foutmelding: Kan c:\windows\inf\biosinfo.inf niet vinden, verder kom ik niet.

wat ik al gedaan heb is:
-het bestand biosinfo.inf op die lokatie gecopieerd ( had geen effect )
-de c partitie volledig geformateerd
-xp op een andere ( geleende ) harde schijf geinstalleerd ( dus de cd is ook goed )
-de harde schijf is ook niet kapot, want die kan ik via windows ( op die andere harde schijf ) gewoon zien en gebruiken

ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik heb echt totaaaaaal geen idee hoe ik dit kan oplossen.

groeten erik

mischien dat je juist een bepaalde cluster op je schijf beschadigd hebt en dat windows juist daar dat bestandje wegschrijft bij de installatie
dus op die geleende schijf werkte het wel?

probeer je schijf eens zo te partitioneren zodat windows op een andere partietie installeerd

goed idee

mijn schijf heeft trouwens wel eens rare ratelende geluiden gemaakt, misschien duidt dat op beschadigde clusters?

ik gaat het iig eens proberen

Hoezeeee!

hij doet het :)

Op een andere partitie installeert hij gewoon normaal.
Alleen nou is windows de D schijf, maar ja dat moet dan maar

Heeey, harstike bedank voor de tip ( 't was in 1 keer raak :thumb: )

nou, de groeten!

Erik

het blijkt dat je schijf het einde nabij is let dus wel op dat je voldoende backupsmaakt van je pers bestanden
voor hetzelfde geld gaat hij nog jaren mee ,maar anders?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan