XP-installeren BOOT DISK FAILURE

Status
Niet open voor verdere reacties.

bdepoorter

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2001
Berichten
33
Ik ben m'n computer opnieuw aan het installeren. Ik had per ongeluk XP Pro en Home geinstalleerd maar wilde eigenlijk alleen XP pro. Ik heb partities gemaakt, geen FAT maar NTFS....ik moest van het systeem m'n computer wel formatteren.....

Ik heb geen partities meer maar wel een foutmelding tijdens het opstarten, het enige wat er komt te staan is:

BOOT DISK FAILURE INSERT DISK AND PRESS ENTER.....

Tja, ik heb een win98 opstartdiskette en een windows XP pro CD......ik weet dat de CD-ROM r: heet....ik kan namelijk op de CD kijken.....als ik setup.exe intyp geeft ie aan dat het niet in dos werkt.

Het klinkt misschien stom allemaal, MAAR WIE KAN MIJ HELPEN???
 
in je bios even opgeven dat jee eerste boot device de cdrom moet zijn.
Daarna cd (xp) er in en opnieuw opstarten, moet werken.

suc6.
 
of je win98 diskette erin stoppen en dan opstarten met cd rom ondersteuning.
dan via je xp cd opstarten.
 
setup.exe gaat ook niet werken. Je moet dus naar je cdrom en daar typ je in: cd i386 en druk op enter en dan typ je in winnt.exe
 
Heb ik net gedaan maar moet heel lang wachten.....hij is bestanden aan het overschrijven naar de harde schijf......duurt dat normaal lang??

Gr.
 
Als je het via diskette doet wel (dan wordt er geen smartdrive geladen wat wel gebeurt als je opstart met cd)
 
Hij is nu bezig bestanden naar de harde schijf te schrijven.....so far so good!! Volgens mij gaat het lukken, bedankt voor de snelle replies!

Gr. Bram
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan