xp installeren gaat niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie 15

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
ik hep een p4 van iemand gekregen
alleen nu wil ik er windows xp op zetten, nu hep ik xp wel er op gezet(iligaal)
alleen nu staan alle documenten staan er nog op.

wat hep ik nou fout gedaan?

moet ik eerst de schrijf formateren?

de hd is wel in twee gespilts hoe maak ik daar weer 1 van?

ie hep dus niet format doan.

normaal gesproken
cd van xp in de cdrom
computer uit.
even wachten
computer aan
dan op eeen toetst drukken om op te starten vanaf cd.
dan formatteren en installeren.
dan ben je leeg en schoon begonnen.

ie hep dus niet format doan.

normaal gesproken
cd van xp in de cdrom
computer uit.
even wachten
computer aan
dan op eeen toetst drukken om op te starten vanaf cd.
dan formatteren en installeren.
dan ben je leeg en schoon begonnen.

Ter aanvulling op Puppie:

Ook ff de bootvolgorde aanpassen in de Bios voor de zekerheid.

CrashPuppy

als ik de cd er in doe dan komt er een scherm van xp en dan kies ik xp instaleren
nou dat gaat hij dan doen maar als ik hem dan geistaleerd hep dan blijven me documenten staan

dat lukt wel
maar de hardeschrijf is gedeeld in 2. C en D dus nou komt er op 1 xp te staan
maar nu wil ik ze weer samen hoe?

zodra er gevraagd wordt of je wilt formatteren dan kun je dus ook alle partities verwijderen.
en dan formateer je opnieuw de gehele schijf.

ben nu weer aan het installeren maar nu wil ik die hardeschrijf die nu is gedeeld in 2 weer 1 maken en op die xp instaleren kan iemand vertellen hoe dat moet?

Hou wel rekening met het feit dat, met wat je nu gaat doen, je ALLE gegevens van je schijf (zowel C als D) kwijt bent. Als je gegevens wilt behouden , moet je ze eerst backuppen op een uitwendig medium (CD-r, USB-HD, ...)

Je start de PC op vanaf de Windows XP CD
Op een bepaald ogenblik krijg je een zwart scherm met witte letters, met de vraag waar je Win wilt installeren. In dit scherm wordt ook de mogelijkheid geboden partities te wissen (ik denk dat dit met de letter "L" is, ben niet zeker), doch alles wijst zichzelf een beetje uit.

Eerst wis je ALLE partities, daarna kies je voor het installeren van Windows in de overgebleven partitie, die nu je volledigs schijf is.

Maar het is wel beter de schijf in 2 te laten, waarbij je de Windows in C: installeert, daarna via windows de D:-partitie formateert en achteraf gebruikt voor uw gegevens. Gaat er dan iets verkeerd met de Windows, en je moet terug formateren, dan ben je je gegevens niet kwijt, dat is de manier waarop ik werk.

Jan

als ik de pc opstart met cd in de player dan krijg ik zo als normaal een scherm met daarop met welke windows ik wil starten dan vraagt hij windows xp of windows xp
2 de zelfde dus!
dat betekend dat hij er 2 keer op staat!

ik snap er nniks meer van

ik wil nu dat alles van de hd verwijderd wordt en dat er niks gedeeld wordten dat ik gewoon xp kan installeren?
ik weet het ik eis veel:D

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

ik hep nu de hd in me eigen pc gezet daar hep ik hem geformateerd en daarna weer terug geplaatst

nu w8 ik ff tot ik een andere xp cd krijg:D

het is niet hep maar heb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan