XP installeren lukt niet op ASUS a8v deluxe mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk11

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Hoi,

ik ben al dagen en dagen bezig om Windows XP geïnstalleerd te krijgen op een computer met een ASUS a8v moederbord. Er zitten 2 S-ATA schijven op aangesloten...dit moederbord staat er echter bekend om om met SATA schijven problemen op te leveren, alleen dat is meestal bij 3GB/s, deze schijven zijn gewoon wat ouder net als het moederbord: 1.5GBp/s

Maar na vanalles geprobeerd te hebben herkent de XP setup die inmiddels geupdate is naar SP3 de vasteschijfstations nog steeds niet! de hardeschijven zijn van Maxtor en werken wel gewoon als ik ze via USB op mijn andere pc aansluit, de BIOS van het ASUS mobo herkent ze wél als ik ze op de SATA poorten aansluit, niet als ik ze op de SATA RAID poorten aansluit. Windows XP installatie herkent ze zoals vermeld nooit, altijd dezelfde melding...ik heb al geprobeerd drivers voor te installeren e.d. maar het mocht niet baten.

Heeft een van jullie misschien een idee? wat kan ik nog testen? moet ik toch echt een driver voorinstalleren? BIOS updaten is volgens mij niet nodig omdat op de ASUS site niets vermeld staat over SATA probleem opgelost in de BIOS update geschiedenis.

Mvg

Ik las dat je het over RAID had; hiervoor moet je een diskette met RAID-drivers hebben :thumb:

Ok, maar als ik dat doe herkent BIOS de schijven niet...je zou dan bij de meeste BIOS-en SATA settings ergens kunnen instellen, alleen bij deze gaat dat niet, staat er simpelweg niet tussen. Zou ik dan via F6 en de XP installatie CD moeten proberen deze drivers te installeren? Ik heb dit overigens al heel veel keer geprobeerd...met een geslipstreamede XP installatie CD, waarin de drivers dus verwerkt zitten....klopt het dat bepaalde drivers helemaal voorgeïnstalleerd moeten zijn en dus ook voordat de cd de andere drivers e.d. voor de installatie gaat laden?

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan