Xp installeren lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

chason

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Hoi,

Ik heb het volgende probleem....
In het blauwe scherm tijdens het installeren (met al die gegevens onderin het beeld) van xp krijg ik zodra hij bij ntfs en fat32 een zwart beeld met een vertical knipperend streepje te zien.....meer niet....hij gaat dan gewoon niet verder ook niet als ik hem reset.

Kan iemand mij hierbij helpen om het op te lossen...
Sonja

Ik denk dat XP op dat moment opnieuw moet gaan opstarten. Ik geloof dat op dat moment de hardware gecheckt wordt. Bij mij lukte dat ook niet, hij bleef maar met die knipperende cursor staan. De oorzaak was in mijn geval een netwerkkaart. Toen ik die eruit haalde startte hij wel opnieuw op. Maar ik heb hier ook wel eens gelezen dat een te oud BIOS de oorzaak kan zijn.

Ja, ik heb hem geformateerd en daarna probeerde ik dus te installeren....zou het aan de usb-Adsl-modem kunnen liggen....het gaat om een AMD Athlon 2000Mhz met een Hd van 40 die in 2e geplitst is en 256Mb geheugen. Moet toch wel goed zijn

Het kan ook de video kaart zijn , als het een mx400 serie is , kan een athlon daar wel eens moeilijk heden mee krijgen.

groetjes speedtouch

Aha...

Kijk, ik heb het zelfde probleem. Maar ehm, betekend dit gewoon dat winxp niet mogelijk is op een pc waar een videokaart in zit uit de mx400 serie, of is er nog iets aan te doen?

Aha...

Kijk, ik heb het zelfde probleem. Maar ehm, betekend dit gewoon dat winxp niet mogelijk is op een pc waar een videokaart in zit uit de mx400 serie, of is er nog iets aan te doen?

Dit geld alleen voor een athlon 3 op de 10 zullen werken, vraag mij niet waarom zij die dit probleem hadden hebben een andere video-kaart erin gedaan en het probleem was verholpen.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan