XP installeren lukt niet.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

EliKing

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2008
Heb mij een nieuwe harddisk gekocht, een Maxtor 160 gig Pata. Als ik hierop Windows installeer dan gaat dit goed, tot ie terug moet upbooten. Daar start hij steeds de installatie opnieuw. Mijn jumpers staan op master zowel voor de harde schijf als mijn dvd writer en deze hangen elk apart aan een ide kabel. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn???

Wat gebeurt er als je de XP disk eruit haalt voordat er wordt geherstart?

Heb ik gedaan maar dan krijg ik een foutmelding, ik zal nog eens installeren en die foutmelding doorgeven

Heb alles nog even nagekeken en hij boot dus van dvd, maar als de setupfiles geladen zijn boot hij iedere keer terug van dvd. Als ik de dvd eruit haal, dan doet hij niets, hij zoekt steeds opnieuw naar een harde schijf of dvd. Wat mij ook al opviel is dat bij het begin van de installatie, niet gevraagd word of ik wil starten van cd, maar de hardwareconfiguratie word meteen gestart.

Als ik deze schijf aan mijn andere computer hang als tweede, dan herkent hij deze, maar als ik met partitionmagic deze wil formateren dan zie ik alleen een rode band en heeft hij aan dat dit een schijf van 643gig is...,,,

kijk eest in de bios of daar duidelijk de harde schijf woord aan gegeven.
doe het zelfde met de cdrom/dvd rom speler.
staan ze er goed bij dan kan je de boot volgoorden na lopen,
cdrom als eerste en dan je harddisk op tweede zeten.
kijk of het dan wel lukt.
vergeet niet even voor je de bios uit gaat te saven want anders zijn de instellingen die zijn,
aan gepast weg,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan