XP installeren naast Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
279
Ik ben Vista nu echt spuugzat, maar nog niet zat genoeg om het gelijk van mijn schijf te gooien...

ik heb Vista Home Premium origineel geïnstalleerd en wil daarnaast XP installeren... Ik heb een CD van XP met een serial erbij, het enige probleem is dat als ik de CD in de drive gooi, opnieuw opstart via de CD gaat ie laden en vervolgens krijg ik de opties of ik XP wil installeren met drivers of zonder drivers.

ik kies voor zonder drivers, want ik wil graag mijn eigen drivers installeren... maar het probleem is dat als ik dat laat lopen, dat ie dan tegen me zegt dat ie het niet kan installeren omdat er een probleem is met een fabricant... :confused:

Ik heb de serienummer nog niet ingevoerd, nog helemaal niks, maar toch krijg ik die melding.

in schijfbeheer heb ik al een partitie verkleind zodat ik daarop XP kan installeren... De partitie is nog niet geformatteerd, ik weet niet of dat nodig is...

heeft er iemand een oplossing?
 
Is zeker een CD van een andere PC (=merk pc) dat is dus een oem versie en werkt alleen op die andere pc waar je die XP CD vandaan hebt...
 
nou, het is een CD die ik van een compilatie heb gekregen... een DVD9 met OS en ander software... hiervan heb ik een iso'tje kunnen maken van XP Home edition, die heb ik gebrand... het is namelijk geen compilatieDVD van een specifiek merk (te vergelijken met een origineele CD van XP van Microsoft
 
ik probeer nu dezelfde versie van XP te installeren op een virtuele machine, en dat werkt gelijk in een keer goed :S

hij is nu bezig met het formateren van de lege partitie... :S
kennelijk maakt het niks uit of de partitie geformatteerd is of niet, want dat doet ie kennelijk al tijdens de installatie...

ik heb een partitie open staan van ruim 30 gigs, maar die ziet ie dus kennelijk niet :S

ps: sorry voor de dubbelpost (A)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan