Xp installeren op 2 samengestelde pc's.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomqa

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Hoi Helpmij-ers

Ik heb nu 2 pc's staan waarvan 1 helemaal compleet alleen behoorlijk gedateerd (dus de harde schijf heeft 300 gb) , en de ander (een betere) heeft alleen een moederbord/geheugen/processor (ingebouwde videokaart).
Nou heb ik al geprobeerd om de harde schijf simpelweg over te zetten:o
maar dit gaf problemen met opstarten, en in veilige modus kwam Windows xp met allemaal oproepjes om dingen te installeren vanwege nieuwe hardware, dit leek mij niet de makkelijkste/schoonste manier om dit te doen.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik het makkelijkst de betere computer aan de praat krijgen? En dat ik weinig/geen geld hoef uit te geven:rolleyes: en de data van de oude computer mee kunnen nemen.

Alvast bedankt,
Thomqa

Ps wil graag Windows xp blijven gebruiken

Hoi...

Je kunt niet zomaar een schijf waar xp opstaat aan die pc koppelen.Je zult dan een nieuwe instalatie van xp moeten doen.Vandaar die foutmeldingen.
Je data zal je moeten veiligstellen op een andere schijf(partitie)of cd oid.

Wat heeft dit verder met aankoop nieuw systeem te maken btw?

Eerlijk gezegd wist ik niet echt waar ik dit moest plaatsen:o

Sectie xp dan maar??Ik zal hem daarnaartoe verplaatsen en een passende titel geven.

Weet je nou wat je weten wilt?Of wilde je ook nog een hardware upgrade doen voor deze pc?

nee ik wou geen upgrade doen, maar hoe moet ik het dan doen als ik windows xp opnieuw wil installeren? is het dan handig om een aparte schijf te kopen, daar xp op te installeren en dan de andere schijf met de data er gewoon bij te zetten om alles terug te zetten. of is er een makkelijkere manier?

Wat jij aangeeft is idd een optie.Een andere schijf erin...daar xp op installeren en de oude schijf als slave erbij hangen.Dan kun je je data benaderen.
Tenzij je data op een aparte partitie staat.Dan kan je deze schijf gebruiken en xp opnieuw installeren.

Laatst bewerkt:
Nu je het zegt heb inderdaad het op een aparte partitie staan:D
Moet ik dan gewoon de schijf in de nieuwe computer doen, cd'tje erin en een schone installatie op die partitie doen?

Ja....bios aanpassen dat je vanaf cd opstart.Stappen volgen dat je een nieuwe instalatie doet op een bestaande partitie(C).Etc.
Denk dan ook weer aan alle drivers installeren.Maar denk dat je dat wel weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan