XP installeren op en HP pavilion m9190

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdemunck

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
31
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een computer gekocht een HP pavilion m9190 hier staat standaard Windows Vista op. Ik wil er echter Windows XP op hebben. Hij pakt alleen diverse XP cd's niet. Hij geeft tijdens de installatie een foutmelding op de PCI.sys. Volgens mij is het iets met de harde schijf, terwijl Vista er goed op deze harde schijf draaide.

Wie kan mij helpen.
 
wel dvd of cd speler op first staan in de bios?? en heb je alle drivers bij de hand???
 
Waarschijnlijk heeft die HP PC SATA schijven en die worden door Windows XP niet standaard herkend. Je moet daarvoor de SATA drivers op diskette zetten en deze tijdens het installeren van XP middels de F6 toets laden!
 
Ja in de BIOS heb ik de cd-rom speler als eerste boot gezet en die pakt hij ook. Hij begint dus met de voorbereidingen van de installatie en te zoeken naar de hardware maar daarna geeft hij de foutmelding
 
Waarschijnlijk heeft die HP PC SATA schijven en die worden door Windows XP niet standaard herkend. Je moet daarvoor de SATA drivers op diskette zetten en deze tijdens het installeren van XP middels de F6 toets laden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan