xp installeren op lege laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

grafiservice

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Hallo,

ik wil xp installeren op een lege laptop, maar hij herkent de cd-rom drive niet.

Hoe kan ik die activeren?

Met een oude opstartdiskette of in de bios, of iets anders?

Je kan de opstartdiskettes downen op www.bootdisk.com let op dit zijn er 6.
Je kan ook in de bios de opstart volgorde veranderen zodat hij eerst van cd-rom opstart.
Het laatste kan alleen als de cd bootable is.

Wat zijn de specs van de laptop , en heeft deze inderdaad een floppy drive en een cd-rom ????

groetjes speedtouch

een interne cd-rom drive en een externe floppy, maar die kan ik ook omwisselen

@ speedtouch: maar hij herkent de cd-rom drive niet.

Dus er is iig een cd-rom drive.

klopt,

ik heb de bios aangepast en ergens onder in de la, lag nog een 3-tal diskettes van Dell met diagnostic nog wat.

Die heb ik gebruikt en hij is nu aan het testen, dus ik hoop dat hij de cd-rom drive installeert en de benodigde *.sys, com en bat

ik heb de 6 disks gemaakt, maar er staat op de 1e geen exe bestand, kan dat kloppen.

Moet ik de computer gewoon opstarten met de disk erin, net als vroeger

Ja start op met disk erin en hij vraagt vanzelf om de volgende.
Succes.

klopt wederom,

Jullie zijn goed. Nu kan ik kiezen tussen fat32 en ntsf, ik heb voor het laatste gekozen, daar ik wel eens een filmpje wil zien. Ik heb me laten vertellen dat de compressie beteris dan bij de fat32.

Klopt dat ook?

Dat weet ik niet.
Ik weet wel dat NTFS betr is met beveiligen.
Maar gebruik de zoek functie voor de verschillen en je zult er wel wat tegen komen.
En anders op google.

ik ga gwoon starten met installeren.

Thank you all. Als jullie zelf nog prblemen hebben met excel, powerpoint of AutoCad dan hoor ik het wel

mvg

@ biertjuh

Van de cd-rom had ik al begrepen , maar de vraag was of beide in de laptop zaten.

normaal heb je een floppy-drive of anders een cd-rom.

Ik zie dat het probleem is opgelost , ik was ff angel of darkness aan het spelen.

groetjes speedtouch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan