XP installeren op lege laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

america

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Ik heb van iemand een hele lege laptop over genomen; er staat echt helemaal niets meer op, ook geen windows.
Nu wil ik mijn Windows XP erop zetten, maar ik krijg de volgende melding:
Non-system disk or disk error. Replace and strike any key when ready.

Moet ik eerst nog iets anders doen?? Ik ben hier niet zo handig in.

Groet America

In de bios aangeven dat er van cd gestart dient te worden

Hoi !

Heb je de boot-volgorde wel aangepast in het bios ?

Dus de CD/DVD-speler als eerste gezet ?

Greetz,

Harry.

Wat je moet doen is vanaf cd booten. Dit kun je op 2 manieren doen
1. zet veranderd de bootvolgorde in de bios, dus eerst cd rom 2de harde schijf.
2. Of als de bios geladen wordt druk je op F8 (kan ook een andere toets zijn) om het bootmenu te voorschijn te toveren.

Ok, dank jullie wel voor de snelle reacties, ik ga even het een en ander proberen.
Ik hoop dat ik eruit kom dan.

Thanx, America

Hoi !

Off topic: wat zijn we het eens vandaag !

Greetz,

Harry.

ja harry en we reageren ook nog allemaal tegelijk.
Wordt tijd dat hier eens een sticky van gemaakt wordt.

grts Rene

Installatie is volledig gelukt , dankzij jullie aanwijzingen, bedankt.

Nu stuit ik tegen de volgende problemen aan:
- Ik kan nog geen verbinding maken met internet
- Het lijkt wel of ik geen geluid heb??

Ik zei al eerder; ik ben hier niet zo goed in, dus ik weet niet goed hoe ik erachter kom wat er allemaal op de laptop zit??

Ik heb de laptop nu aangesloten op de modem, waarmee onze computer is aangesloten.
Moet ik dezelfde instellingen overnemen??

America

Zijn alle drivers geinstalleerd. Zie apparaatbeheer.
Instellingen kun je niet allemaal overnemen. Je IP adres moet 1 waarde hoger hebben, als je ze alletwee op het modem hebt aangesloten.

Hoi !

Kijk es in apparaat-beheer (Deze computer rechtsklikken-eigenschappen - hardware- apparaatbeheer), of daar een aantal gele vraagtekens staan.

Waarschijnlijk moet je ook de drivers nog installeren.

Als je er geen CD bij hebt, kijk dan op de site van de laptopfabrikant, trommel je typenr. in en download de drivers.

Heb je op de laptop nog geen internet, dan op een andere PC en de drivers op een USB-stick zetten.

Greetz,

Harry.

Ok, weer een aantal problemen opgelost!!

Drivers bij Compaq geinstalleerd via een andere computer, oa. Audio, Graphic en DVD.

Nu alleen nog de modem, daar heb ik ook een driver voor gedownload, maar ik krijg nog geen verbinding met internet?
Kan dit dan aan onze modem liggen?? Ik kan in onze modem 4 aansluitingen inpluggen, maar ik heb geen idee of ik dan ook instellingen voor netwerk enzo moet wijzigen.
Hoop het niet , want dat gaat een beetje boven mijn petje:confused:.

Ik hoop dat jullie nog een tip hiervoor hebben.

America

Hoi !

Wat bedoel je met modem ?

Als het goed is heb je op de Compaq een poort voor netwerkverbinding.

Drivers daarvan geinstalleerd ?

Heb je geen router, maar wil de de laptop rechtstreeks op het modem aansluiten, dan zul je de gegevens van je provider moeten invoeren.

Welke provider heb je ?
Welk modem (merk/type) ?

Greetz,

Harry.

Ik weet niet goed hoe ik moet zien of er een poort is voor netwerkverbinding?
Wij internetten met een modem Thomson Speedtouch 510 , daar zitten 4 uitgangen in.
Provider is XS4all.

Ik heb geen router.
Ik vind bij configuratie scherm wel een icoontje voor een draadloze verbinding, maar daar heb ik dus niets aan.

Bij apparaat beheer staat een uitroepteken bij Ethernet controller.
Als ik hierop klik zegt hij dat de stuurprogramma's hiervoor niet zijn geinstalleerd.
Ik had ook een driver voor een modem gedownload, maar dat was waarschijnlijk niet de goede??
Moet ik misschien nog maar even bij Compaq kijken of er een driver is voor een netwerkverbinding?? die heb ik net niet gezocht?
Type is: Compaq Evo N620C.

America

Yes, geweldig, werkt ook alweer!! Moet ik nu ook nog die andere installeren, die Compaq Wireless, voor als ik de laptop ergens anders mee naar toe neem??Of is dat niet nodig dan??

America

Hoi !

Natuurlijk installeren; misschien ga je in de toekomst nog es over op Wireless, of als je bij iemand anders bent met een WAP !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan