XP installeren op Netbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan109

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2009
Berichten
20
Hoi iedereen, ik heb een netbook met Xp home erop maar in het Frans. Ik heb acer gecontacteerd voor Recovery-cd in NL, maar ben al sinds 27/11 hiermee bezig en heb nog altijd niets ontvangen van Acer.
Mijn vraag nu : kan ik niet gewoon een nieuwe Xp vanop Cd installeren? Ik heb een externe dvd-schrijver en ik heb de drivers van de netbook gedownload en op DVD gezet.
Hoe doe ik dat precies, want ik wil ook de verborgen partitie verwijderen dan.
Alvast bedankt.
Mvg, Jan.
 
In principe moet dat kunnen,je netbook is waarschijnlijk uitgerust met een SSD(solid state drive) waar 't besturingssysteem normaliter d.m.v. een usb-stick wordt geïnstalleerd maar als je een extern dvd/cd station hebt zou 't zeker moeten kunnen(zeker weten doe ik 't niet).Wat je wel moet doen is in het BIOS (meestal F2 of Delete moet je ff in de handleiding kijken) de 1e bootvolgorde veranderen naar USB-device o.i.d. Dat kan meestal ook met een functietoets.Wat ik wel zeker zou doen is een BackUp maken van alle drivers(b.v. op usb-stick) voor je begint,b.v. met drivermax gratis.Voor de rest als je begint met installeren moet je alle partities verwijderen ook de verborgen die je wél kunt zien als je opnieuw installeert.Geef ff het precieze type op van je netbook,dan kan ik een en ander ff controleren.
 
Laatst bewerkt:
De verborgen lekker met rust laten die krijg je nooit meer terug als je hem verwijderd
 
De verborgen lekker met rust laten die krijg je nooit meer terug als je hem verwijderd

Wat moet je nou met een verborgen partitie met daarop een Franse Recovery die TS juist niet wil hebben???
 
Heeft 'n normale harde schijf zo te zien,
Controleer in het BIOS of je van usb-device kunt opstarten.Of kijk in je handleiding die je er wellicht bij hebt gekregen.
 
Tegenwoordig kunnen alle pc's en laptops van usb opstarten
 
Ik heb dus in de Bios mijn boot volgorde veranderd. Dus eerst van USB-CD rom en dan vanaf HDD. Ik start op en dan krijg : druk op een toets als je van cd-rom wil starten. Dat doe ik dus en toch start hij gewoon van harde schijf???
Enig idee? Ik dus niet. En Xp installeren vanaf cd nadat ik ingelogd ben lukt ook niet want dan wordt mijn productcode niet aanvaard. Omdat het een andere taal is denk ik?
Alvast bedankt.
Greetz, jan.

Moet ik eerst mijn windows verwijderen dan? Ik dacht dat ik die andere er gewoon kon over zetten.
Dus : Format C??
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel snel genoeg op 'n toets gedrukt toen die boodschap er kwam?En heb je wel 'n bootable cd en niet 'n recoveryversie?
 
Ik heb uiteindelijk XP kunnen installeren vanop CD. Ik heb bij installatie alle bestaande partities verwijdert. Toch krijg ik bij opstart de vraag of ik de nederlandse of de franse versie van XP wil starten. Dus blijkbaar bestaat die verborgen partitie nog. Hoe verwijder ik deze? Want dit is wel echt storend zo.
Thx alvast.
Groeten, Jan.

Ik heb met een partition manager gekeken en ik heb toch slechts één partitie. Heb ik dan 2 OS op mijn PC staan? Op één partitie dan nog. Bij installatie heb ik nochtans geformatteerd. Ik snap er geen *** van. Alle advies is welkom hoor.
 
Laatst bewerkt:
Het kan ook zijn(ik weet niet welke cd-versie je hebt) dat de Franse-versie op cd geïntegreerd is.Het kan een Begische/Franse versie zijn,omdat dit land tweetalig is zou dit zomaar kunnen.Dan zou de Franse versie(taalpakket) meegeïnstalleerd kunnen worden en zo geconfigureerd zijn dat dit standaard is,ik weet 't ook niet is maar 'n gok.Misschien dat iemand anders er meer van weet.Je zou 't kunnen oplossen door in de "boot.ini" de Franse versie weg te halen,zodat je die vraag niet meer krijgt.
Succes.
 
Het kan ook zijn(ik weet niet welke cd-versie je hebt) dat de Franse-versie op cd geïntegreerd is.Het kan een Begische/Franse versie zijn,omdat dit land tweetalig is zou dit zomaar kunnen.Dan zou de Franse versie(taalpakket) meegeïnstalleerd kunnen worden en zo geconfigureerd zijn dat dit standaard is,ik weet 't ook niet is maar 'n gok.Misschien dat iemand anders er meer van weet.Je zou 't kunnen oplossen door in de "boot.ini" de Franse versie weg te halen,zodat je die vraag niet meer krijgt.
Succes.

Dit bleek een gouden tip, thx. Ik heb de boot ini aangepast en nu start de PC dus onmiddelijk op met het gewenste besturingssysteem. Er staan nu misschien nog wel flarden van die oude XP hier en daar, maar dat is niet dramatisch. Dus ik zou zeggen, probleem opgelost, en hartelijk bedankt aan jullie allemaal.
Thx. Groeten Jan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan