xp installeren op nieuwe hdd : boot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

nitromedion01

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
hallo,

heb onlangs een nieuwe hdd gekocht en deze in mijn computer geplaatst ter vervanging van mijn oude. de nieuwe hdd staat ingesteld als master. in bios staat mijn primary boot als cd en second de hdd. door de cd van xp kom ik in het installatiescherm terecht en kies voor formateren c: + installeren van xp. Alles verloopt zoals het moet en de pc herstart om hierna verder te kunnen gaan met installatie maar hier loopt het mis. Er verschijnt: Boot failure en dat ik een andere cd of zoiets moet insteken.

help:confused:

Is het een "normale" XP CD die je gebruikt -> winkel versie en geen eigen gemaakte / gedownloade?

Je kunt toch aan het schijfje zelf zien of het een door Microsoft gefabriceerde CD betreft, dan wel een eigen baksel, dáár kan toch geen twijfel over bestaan?

Kan natuurlijk van alles zijn.
1. Beschadigde installatie CD
2. HD als master maar ook aangesloten aan het einde van de datakabel (IDE)
3.CD/DVD speler als Slave indien op dezelfde datakabel ?

Kan natuurlijk van alles zijn.
1. Beschadigde installatie CD
2. HD als master maar ook aangesloten aan het einde van de datakabel (IDE)
3.CD/DVD speler als Slave indien op dezelfde datakabel ?

cd/dvd zit niet op zelfde datakabel, wat bedoel met aangesloten aan het einde van de datakabel? (ben leek dus ja);)

Stel dat die CD niet "verrot" is dan ga ik mee met het hierboven staande m.b.t. master / slave.

Pak je oude hdd erbij, kijk naar de achterkant en zie waar de jumpertjes op zitten (op welke pennetjes) Op de behuizing van die hdd staat dan aangegeven welke jumperplaatsing dat betreft master / slave.
Zorg ervoor dat het jumpertje op de nieuwe hdd exact dezelfde instelling kent.

Maar vooralsnog gok ik op een slechte XP CD (qua kopie).
Heb je ooit al eens een gelukte installatie met déze cd gedaan?

De IDE kabel zit aan één zijde op het mobo.

Vervolgens bungelen er nog 2 stekkers aan: één min of meer middenin en één aan het eind. Dus met 'einde datakabel' wordt bedoeld................. idd. het eínde van de kabel / de laatste stekker.

Laatst bewerkt:
Stel dat die CD niet "verrot" is dan ga ik mee met het hierboven staande m.b.t. master / slave.

Pak je oude hdd erbij, kijk naar de achterkant en zie waar de jumpertjes op zitten (op welke pennetjes) Op de behuizing van die hdd staat dan aangegeven welke jumperplaatsing dat betreft master / slave.
Zorg ervoor dat het jumpertje op de nieuwe hdd exact dezelfde instelling kent.

Maar vooralsnog gok ik op een slechte XP CD (qua kopie) Heb je ooit al eens een gelukte installatie met déze cd gedaan?

ok bedankt zal dit morgen checken en het nieuws posten

Een ide kabel heeft 3 connectoren, waarvan er 2 relatief dicht bijelkaar zitten. Deze 2 zijn bedoeld voor de apparaten. De buitenste voor de master en de middelste voor de slave. De overblijvende moet op het moederbord gestoken zijn.

Een ide kabel heeft 3 connectoren, waarvan er 2 relatief dicht bijelkaar zitten. Deze 2 zijn bedoeld voor de apparaten. De buitenste voor de master en de middelste voor de slave. De overblijvende moet op het moederbord gestoken zijn.

zonder beeldjes is dit moeilijk voor mij haha:p maar zal morgen eens foto posten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan