XP installeren op Packard Bell lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

M. Philippi

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2004
Berichten
23
Hallo,
Mijn schoonvader heeft SP2 geinstalleerd en later wilde hij dit ongedaan maken met systeemherstel. Sindsdien werkt z'n PC niet meer en vroeg hij mijn hulp in.
Omdat de recovery disk/CD's niet werkten, heb ik de HD geformatteerd. Dit ging goed.
Ik had Windows 98 nog liggen, samen met de upgrade naar XP.
Windows 98 geinstalleerd; dit ging goed.
XP lukt echter niet. Wat ik ook probeer (upgrade of volledig).
In de verkenner mis ik ook de 2e partitie van de HD.
Partition Magic geinstalleerd. Met het opstarten geeft die ook een foutmelding.
Hoe moet ik nu verder, want ik begin een beetje aan het eind van mijn Latijn te raken.....
Moet ik misschien nog iets doen voor ik ga formatteren (fdisk of zoiets?).
Alvast bedankt.
 
hey mr phillipe,

ik denk dat het beste is om het helemaal even opnieuw te proberen. Dus begin gewoon met Pqmagic en maak de nodige partities aan. Let wel op dat je de c-schijf op "primary" zet want automatisch zet pqmagic deze op ...............:confused: (geen idee meer wat die andere is). DUS ZET HEM OP PRIMARY en ntsc en de rest van de partities op FAT32. Als je hiermee klaar bent start dan je pc op me je Windows XP cd erin en probeer gelijk windows xp in zijn geheel te installeren en dus niet eerst win98 en daarna upgrade. Succes ermee :thumb:
 
Eerste probleem is dus dat PM niet wil opstarten (geeft foutboodschap; "Error: Init failed; Error 255."
Tweede probleem is dat de versie die ik heb van XP, betreft een upgrade van W98. Ik kan XP dus niet installeren zonder W98 eerst te installeren.
(Werkt echter prima; Heb op die manier diverse malen op mijn eigen PC geinstalleerd).
By the way - woord wat je zoekt is Logical.
 
Je kan prima een XP upgrade installeren zonder eerst win98 te installeren.
Op het moment dat XP de 'upgrade geschikheids test' gaat doen, moet je even de win98 cd in de cd-drive doen (of in de tweede drive) XP zal dan keurig verder gaan met installeren.
Ik weet niet hoe gehecht je bent aan je partities, anders zou je kunnen overwegen om via de XP cd eerst alle partities te verwijderen, dan nieuwe aan te maken en dan XP weer te installeren.
 
Dank voor de reacties,
Gelukkig is alles weer voor elkaar.
Ik heb toch met fdisk beide partities verwijderd en daarna 1 grote aangemaakt. Deze werd in zijn geheel herkend.
Voor wat betreft het installeren van XP heb ik eerst in Bios het CD-rom station als eerste apparaat opgegeven. Hierna was de installatie van XP appeltje-eitje.
Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan