XP installeren op Vista Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronniebijl

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Goedemiddag,

Ik heb een Acer laptop 5101 AWLMi met daarop Vista.

Op mijn laptop staat ook allemaal voorgeinstalleerde software van acer zoals
Empowering Technology, dit komt allemaal niet ten goede van de snelheid van mijn laptop.

Nu wil ik graag een schone installatie van XP op mijn laptop, maar ik heb helemaal geen cd's meegeleverd gekregen bij de laptop.

Kan ik nu tog gewoon XP installeren of heb ik echt cd's nodig van bijv de videokaart etc.

Ik ben hier namelijk niet zo in thuis dus vandaar.

Met vriendelijke groet,

Ronnie

kijk op de acer site of er voor jou laptop,drivers voor xp zijn,en zet die bv op een cd en je moet dus een windows xp cd hebben,maar kijk goed of alle drivers voor xp er zijn voor jou type laptop

Ja ik heb wel een windows xp cd, dus dan zal ik eens op de site van acer gaan kijken voor die drivers.

Bedankt alvast

klopt daarna gewoon XP Cd erin starten en dan alle partities deleten en samengooien tot 1 of 2 grote dan vind ie vista niet weer...

Ltr!

Als ik mijn laptop opnieuw opstart met de xp cd erin vindt hij em dan automatisch of moet ik eerst nog aangeven dat de laptop op moet starten vanaf de cd?

En ik heb nog een vraagje, ik zit nu op de site van Acer te kijken maar er staat nogal een grote lijst met drivers en utilities op bij mijn type laptop.

Weet iemand misschien hoe ik er achter kom welke ik nodig heb, want het lijkt me sterk dat ik die allemaal nodig heb.

Groetjes

Bij Acers is er een toets die je moet indrukken tijdens het booten om in een bootmenu te geraken.
Dat is geloof ik F12.

Hallo,

• Als je RAID hebt, zal ik de drivers daarvan op een floppy zetten (maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk op een laptop)
  • Zet ook je netwerk-driver op een USB-stick en zoek je antivirus programma op of download het.
  • Vervolgens installeer je eerst een virusscanner en dan de netwerk-driver.
  • Dan ga je naar Apparaatbeheer en kijk je welke hardware een geel vraagtekentje heeft.
  • De hardware die een geel vraagtekentje heeft, daar installeer je vervolgens de drivers van. (Die kun je vinden op de website van je fabrikant)
Succes

Laatst bewerkt:
Ja ik heb wel een windows xp cd, dus dan zal ik eens op de site van acer gaan kijken voor die drivers.

Bedankt alvast

Ehh, lezen de vorige posters hier nu allemaal overheen, of ben ik nu gek? Niemand die vraagt wat voor een soort CD dat is?
1. legaal
2. illegaal
3. oem
4. retail

Slechts een CD uit 1 of 4 gaat werken, 2 en 3 niet.

Enne, ronniebijl, hartelijk welkom bij de Helpmij!

Laatst bewerkt:
Ehh, lezen de vorige posters hier nu allemaal overheen, of ben ik nu gek? Niemand die vraagt wat voor een soort CD dat is?
1. legaal
2. illegaal
3. oem
4. retail

Slechts een CD uit 1 of 4 gaat werken, 2 en 3 niet.

Enne, ronniebijl, hartelijk welkom bij de Helpmij!

waarom zou nr. 2 ook niet lukken?

Nummer 2 kan werken, alleen je krijgt problemen met het valideren van Windows

Je hebt wel tooltjes om dat validate-proces te omzeilen, alleen dat kan ik hier niet neerzetten.

Je hebt wel tooltjes om dat validate-proces te omzeilen, alleen dat kan ik hier niet neerzetten.

ik weet ook goed genoeg dat er zo'n tooltjes zijn, heb er ook zo wel een paar op men laptop staan :P

maar ik vroeg me gewoon af waarom pasja in zijn bericht "zucht" schreef ;)

Heel simpel, de drie berichten direct voorafgaande aan mijn bericht voegen niets toe aan mijn bericht / de gestelde vraag, dat schrééf ik dus al / stond er al. Ze zijn dus overbodig en nodeloos verwarrend.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan