XP Installeren vanaf hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricardoke

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2004
Hallo

Ik zit met een probleem: mijn windows xp van mijn laptop is gecrasht, mijn cdrom drive werkt al enige tijd niet meer en ik heb geen floppy drive. Ik kan dus zo ver ik weet geen kant op. Nu wilde ik het volgende gaan proberen. Ik beschik nog over een andere laptop, hiermee wilde ik de XP installatie naar de hardeschijf kopieren, vervolgens de hardeschijf weer terug zetten in de laptop met het probleem, en vervolgens de installatie uitvoeren van de hardeschijf ik weet alleen niet of dit mogelijk is. als dit mogelijk is hoe moet ik dit dan doen ??

Alvast heel erg bedankt :thumb:

Ricardo

Hoe moet ik dat doen dan ?
Moet ik dan de xp setup op een aparte partitie zetten ofzo ?

Alvast Bedankt

Je kan geen windows installatie op laptop/PC 1 installeren, en de harddisk proppen in PC 2. Lukt misschien als ze identiek zijn, maar dan nog niet helemaal vlekkeloos.

Doen je CD en floppy het helemaal niet meer? Ook niet in DOS?

Neej een floppy heb ik niet in men laptop, en de cdrom drive is helemaal kapot :(

Nieuwe cdspeler kopen? Of is je laptop nieuw? Dan breng je 'm terug.

Je kan proberen om hardisken over te plaatsen. Suc6 ermee :D

Maar misschien heeft iemand anders nog ideen...

Onbekend of je makkelijk je harde schijven kan wisselen tussen beide laptops maar technisch gezien mogelijk. Vaak zit er op een laptop ook nog een Restore

Haal een Bootdisk met de mogelijkheid om de cdromspeler te activeren

Via een opstart diskette opstarten en de harde schijf leeggooien.
Maak via de opstart diskette indien nodig een nieuwe partitie aan op de nu lege hardeschijf.

Maak die Bootable door middel van een format /s of als je de juiste bootdisk hebt doormiddel van het SYS commando.

Kopieer alles van cd naar de partitie en als je daarmee klaar bent kun je de harde schijf weer terug zetten in de andere laptop

Als het goed is start die nu op en kun je XP installeren. dmv het winnt commando.

LET OP!!!
Dit is Theoretisch mogelijk. Ik heb deze actie nog nooit in praktijk uitgevoerd met een Laptop.

Geplaatst door Marcel0000
Je kan geen windows installatie op laptop/PC 1 installeren, en de harddisk proppen in PC 2. Lukt misschien als ze identiek zijn, maar dan nog niet helemaal vlekkeloos.

Doen je CD en floppy het helemaal niet meer? Ook niet in DOS?

Volgens mij bedoeld Ricardoke dat hij de de schijf van zijn laptop bij zijn nog werkende laptop of pc wil hangen. Als hij het voorelkaar krijgt om de hele XP cd te kopieeren naar deze hd dan kan hij deze terugplaatsen in de laptop en vanaf deze hd setup draaien.
Weet echter niet of het lukt om een tweede hd in je laptop te hangen, weet wel dat het in je normale pc kan maar of ze daar een speciaal kabeltje voor gebruiken???

Misschien hd in werkende laptop hangen en via dos met een copy opdracht de hele cd naar schijf kopieeren?

Dat bedoel ik inderdaad, ik heb nu via de werkende laptop de installatie op een aparte partitie staan, als ik nu de hardeschijf over plaats, kan ik dan de setup runnen ?

Hoe weet ik dat ? en als ie dat niet is kan ik hem dan bootable maken :o zo ja, hoe dan :o

Heb je de volgende bestanden op de opstart diskette staan:
fdisk.exe
sys.exe (of .com is lang geleden)

Via Fdisk kijken of er een partitie actief is (een A staat er dan voor in de partitie lijst) en welke schijfletter dat is

daarna via sys "schijfletter" de actieve partitie van de boot bestanden voorzien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan