Xp Installeren via USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarknessFood

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Hey mensen,

Mijn vriendin haar laptop is kapot (heeeeel eeerrg traag) en mij lijkt het verstandig om XP opnieuw te installeren, maar de dvd speler in het apparaat is ook al kapotjes, dus de cd wordt niet gelezen. Nu lijkt het mij dat je dit ook via een usb stick kan doen. Maar de vraag is hoe...

Wie o wie kan mij helpen...

Alvast bedankt!

Als je van een USB-stick kan booten gewoon de inhoud van de cd op het stickie kopiëren.

maare is een externe usb cdromdrive niks voor je?

edit:aangepast ivm hint maniac2003

Laatst bewerkt:
Nou, er staat in de BIOS, boot from removable device. Maar op 1 of andere manie pakt ie dat niet :S

Nou, er staat in de BIOS, boot from removable device. Maar op 1 of andere manie pakt ie dat niet :S
Hoe heb je de stick bootable gemaakt?

Probeer eens op starten met F8,dan krijg je een menu waar je de usb-stick kunt selecteren.

Lees m'n antwoord hier even voor een mooie tool om de usb-stick voor installatie gereed te maken.

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2344132&postcount=5

Greetz

Hoi !

USB-stick eerst bootable maken (zie de post van @wanderer bijv.); daarna een .iso maken van je XP-installatiedisk, bijv. met Alcohol120%, deze .iso met hetzelfde programma op je USB-stick plaatsen....

Ik weet niet hoe oud de laptop is, maar oudere PC's/Laptops willen niet altijd via USB opstarten.

Greetz,

Harry.

Hoi,

Dank je wel, nu alleen nog fkes kijken hoe ik de cd er bootklaar op de usb kan zetten. Programma zegt me in 1e instantie niks :confused:. Maar toch alvast bedankt, komt in de goede richting :D

Zover ik weet zit er geen kopieer beveiliging op de windows cd zelf. Dus gewoon kopieren van de bestanden zou moeten werken.

Hoe heb je de stick bootable gemaakt?
Wel even handig als reageerd op vragen,dan weten we tenminste hoe de zaak ervoor staat ;)
Programma zegt me in 1e instantie niks
Als je het programma bedoelt waar ik naar verwijs (dit bedoel ik dus met wat duidelijker zijn),dat wijst zo'n beetje vanzelf.

Gewoon die USB_MultiBoot_10.cmd starten een de aanwijzingen goed lezen.

Kopieer de I386 map van de CD naar de hardeschijf en verwijs daar naar,het is dus niet nodig een iso te maken.

Greetz

Kan je ook de usb stick met dat programmatje bootable maken en dan de cd kopieren? Is die dan ook gewoon bootable...? Zou namelijk een stuk makkelijker werken :)

Kan je ook de usb stick met dat programmatje bootable maken
Ja,het proggie maakt de stick bootable en tijdens de bewerking krijg je een vraag naar de XP source,dan verwijs je naar de I386 map die je dus eerst op de hardeschijf hebt gezet.

Hallo

"Mijn vriendin haar laptop is kapot (heeeeel eeerrg traag) en mij lijkt het verstandig om XP opnieuw te installeren, maar de dvd speler in het apparaat is ook al kapotjes, dus de cd wordt niet gelezen."

Jammer genoeg "weerom" geen vermelding van merk/typenr./ouderdom....

Dus een gokje .

Misschien is het enkel de leesoptiek v/d drive die vervuild is ...

Deze zuiver maken d.m.v. "eau de cologne " en een oorstokje is meestal afdoende

Peter

Wel even handig als reageerd op vragen,dan weten we tenminste hoe de zaak ervoor staat ;)

Als je het programma bedoelt waar ik naar verwijs (dit bedoel ik dus met wat duidelijker zijn),dat wijst zo'n beetje vanzelf.

Gewoon die USB_MultiBoot_10.cmd starten een de aanwijzingen goed lezen.

Kopieer de I386 map van de CD naar de hardeschijf en verwijs daar naar,het is dus niet nodig een iso te maken.

Greetz

Euhm, ik heb de cmd doorgelopen, alleen wordt ik er niet zo heel erg veel wijzer uit, ik heb de map I386 naar de USB gekopieerd zoals je zei, alleen het proggie zelf wordt ik niet echt wijzer van.

En voor de mensen die moeilijk lopen doen, sorry, owkej, sorry. Ik kom hier niet zo vaak en ik heb hulp nodig, volgende keer wat meer specs, deal?!

Deal ;)
ik heb de map I386 naar de USB gekopieerd zoals je zei
Ik denk dat het hier fout gaat,de I386 map moet niet naar de USB-stick,maar naar de hardeschijf,zoals ik in m'n post nr.14 zei.
dan verwijs je naar de I386 map die je dus eerst op de hardeschijf hebt gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan