xp installeren,vista verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Berichten
176
Goedenavond, Ik wil xp installeren en vista verwijderen, maar krijg XP cd niet opgestart, heb via bios alle opties geprobeerd, heb zelfs aparte usb cdrom geplaatst. Wie weet oplossing bij voorbaat dank Helga
 
is het wel een legale xp schijf ?
 
Ok het is een legale Windows cd, maar er staat upgrade op, is dat misschien het probleem?
 
ja met een upgrade kun je geen xp installeren.
dan ga je eerst windows 2000 installeren en dan upgraden naar xp.
 
Ik hen nog wel legale schijfjes van windows 98, werkt dat ook. Bedankt voor snelle reactie Helga
 
van 98 naar xp wil ook wel werken.....maar als je nu vista hebt dan vraag ik mij af of je alle drivers in 98 wel kunt vinden ?
 
van 98 naar xp wil ook wel werken.....maar als je nu vista hebt dan vraag ik mij af of je alle drivers in 98 wel kunt vinden ?

Als hij alleen maar vanuit 98 naar xp wilt hoeft hij de drivers toch niet te zoeken of ligt dat aan mij?


@Hoedje8:

In je bios kan je als het goed is (als je Sata hebt) iets veranderen van AHCI naar IDE. Doe dat eens en kijk dan of je kan installeren.
 
het is een computer waar vista opstaat....
als je nu wilt downgraden naar 98 zal er veel van de computer niet werken.
als je dan gaat updaten naar XP dan zou je nog wel eens voor rare dingen kunnen komen te staan.
 
Er hoeft toch ook amper iets te werken onder 98?
Al is er het standaard VGA beeld, dat is voldoende om de upgrade te lanceren.

Wel is het slim om nu met een werkende Vista alle XP drivers alvast bijeen te zoeken.
Na installatie van XP heb je misschien zelfs geen internet meer door gebrek aan drivers.
 
En zeker je netwerk kaart alvast opzoeken, Die fout maakte ik. Gelukkig was m'n broer er met z'n laptop :D
 
Had toch nog orginele schijf van XP. Heb installatie gedaan an alles werkt perfect. Alleen heb ik een klein foutje gemaakt ddor de C schijf 2 mb te maken ipv 20 Mb.Zodra ik nu bv Nero wil installeren (die schrijft hij aoutmatisch weg naar C) lukt dit dus niet meer. Ik heb verder nog niets geinstaleerd verder. Is de makkelijkste manier om gewoon XP ff opnieuw te installeren of is er een andere manier om de C schijf te vergroten. Ik heb Gparted gelezen maar snap dat niet echt:(
 
kijk eens bij schijfbeheer in xp.
daar zou je dit kunnen veranderen......
 
Heb ik geprobeerd maar kan daar alleen letter en paden wijzigen. Bij Vista kan dit wel, bij Xp dus niet. Maar als ik opnieuw installeer kan ik dan alsnog een C en D schijf aanmaken??
 
Het is gelukt om Vista te verwijderen en Xp te installeren. Het enige probleem wat ik nu heb is om de drivers voor het draadloos internet te vinden. Het betreft Atheros AR5006 Family. Volgens mij werkt dit alleen met Vista, klopt dit?.Heb al via site gezocht maar kan niks vinden. Is daar misschien een oplossing voor of moet ik nieuwe netwerkkaart kopen??
 
Het is gelukt om Vista te verwijderen en Xp te installeren. Het enige probleem wat ik nu heb is om de drivers voor het draadloos internet te vinden. Het betreft Atheros AR5006 Family. Volgens mij werkt dit alleen met Vista, klopt dit?.Heb al via site gezocht maar kan niks vinden. Is daar misschien een oplossing voor of moet ik nieuwe netwerkkaart kopen??
Heb je het al geprobeerd in apparaatbeheer?

http://www.techsupportforum.com/net...ort/265960-driver-ar5006-family-802-11-a.html
 
Laatst bewerkt:
Met wat geluk werkt het ook met de Vista drivers.
Mijn laptop was oorspronkelijk ook Vista, maar draait nu XP.
Een aantal drivers zijn XP, (bv video / audio) en de rest werkt prima met de Vista drivers.
 
Het is gelukt via apparaatbeheer.Had er al eerder gekeken, maar nu stond de netwerkkaart eropeens wel en bijgewerkt en hij doet het. Hartelijk bedankt allemaal:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan