XP installeren zonder CD-drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan109

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2009
Hallo, volgend probleempje. Ik heb een acer aspire one 751h netbook aangeschaft. Deze draait op XP home, maar in het frans. Ik had me laten vertellen dat ik bij mijn eerste keer opstarten de taal kon kiezen, maar jammer genoeg sloeg dit niet op het OS. Nu ik heb contact genomen met Acer en ik krijg een recevery-cd met XP Home NL erop. Maar dan...? hoe installeer ik deze zonder cd/dvd-lezer/schrijver. Kan ik deze recovery op een externe HDD zetten en hiervan uit installeren?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Jan109

Installeren vanaf de hardeschijf.

Indien de hardeschijf in twee partities verdeelt is, zou dit moeten kunnen.

Nu de map 1386 vanaf Windows XP cd naar hardeschijf kopiëren via het netwerk op de tweede partitie. (met de franse Windows)
Opstarten met een opstartbare USB stick.

Vanuit "DOS" de setup starten;
x:\i386\winnt.exe

Waarbij X de partitie letter is.

Je moet dacht ik wel "smartdrv" hebben draaien.

ja dat kan met een externe drive.
je kunt ook je laptop in het netwerk hangen en dan via een gedeelde cd drive installeren

ja dat kan met een externe drive.
je kunt ook je laptop in het netwerk hangen en dan via een gedeelde cd drive installeren

Daar had ik nog niet aan gedacht. Dat valt ook eens te proberen.
Thx.

Hallo, volgend probleempje. Ik heb een acer aspire one 751h netbook aangeschaft. Deze draait op XP home, maar in het frans. Ik had me laten vertellen dat ik bij mijn eerste keer opstarten de taal kon kiezen, maar jammer genoeg sloeg dit niet op het OS. Nu ik heb contact genomen met Acer en ik krijg een recevery-cd met XP Home NL erop. Maar dan...? hoe installeer ik deze zonder cd/dvd-lezer/schrijver. Kan ik deze recovery op een externe HDD zetten en hiervan uit installeren?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Jan109

Uiteindelijk blijkt die recovery-cd van acer toch een probleem te zijn:(. Ben al sinds 27/11 aan het bellen en mailen maar er gebeurt niets. Nu wil ik dus gewoon een nieuwe XP installeren vanaf CD (ik heb intussen enn Externe CD/DVD-rom aangeschaft). Kan dit zomaar? En kan ik dan eventueel die verborgen partitie met de recovery op verwijderen?
PS : ik heb de nodige drivers al gedownload. Die moet ik nog effe op Cd zetten of zo.
Alvast bedankt.
MVG, Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan