XP installeren zonder diskettes

Status
Niet open voor verdere reacties.

badboy08

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Hallo allemaal:D

Heb een laptop zonder diskettestation,
Hoe kan ik nu zonder diskettestation de oude versie van XP verwijderen en de schijf formatteren om met een schone schijf een schone installatie van windows XP te beginnen.
Want op deze 2de hands gekochte laptop staat een hele hoop rotzooi.

Alvast bedankt. :o

Je kan de computer opstarten met de Win XP cd. Hier geeft hij ook de mogelijkheid om je schijf te formateren.

Moet ik dan iets aanvinken want bij de vorige installatie vroeg hij alleen of ik over dezelfde installatie heen wilde heb toen nee gezegd, maar daarna begreep ik het niet meer.

Had geen schermpje zoals ik gewend was om te kiezen:
format snel enz enz

Moet ik daniets apart aanvinken of moet de optie vanzelf komen:o

Alvast bedankt MH

Als het goed is moet die optie vanzelf voorbij komen. Nog voordat het eigenlijke instaleren begint

Zal het proberen moet toch eigenlijk niet zo moeilijk zijn.

Alvast bedankt
:thumb: :thumb:

Groetjes Badboy.

helaas, helaas,

een veel voorkomend misverstand:
de optie om te formatteren komt NIET vanzelf voorbij.

Die komt alleen vanzelf voorbij als je direct na de opstart de juiste keuze maakt uit 2 opties :

starten vanaf hdd of starten vanaf CD. Deze vraag komt al heel erg snel na de eerste biosboodschappen (als je boot met de XP cd) en de vraag wordt vergezeld van een "blokjestijdbalkje" dat maar verrekte kort in beeld blijft.

Kies je daar NIET voor opstarten vanaf CD dan komt de optie tot een format never voorbij.

Suc6!

ja en nee,

je schrijft dat je kan opstarten met de CD van XP. Klopt als een bus, maar dan ben je er nog niet, DAARNA moet je wederom de keus maken om te starten vanaf CD ipv hdd. Met name in die 2e keus zit 't verschil.

Velen denken dat als je met de XP CD opstart (om te booten) dat de format optie vanzelf voorbij komt, maar nogmaals, die komt NIET automatisch voorbij als je de XP CD alleen maar gebruikt om te BOOTEN.

wellicht nog ten overvloede:

in het voorbeeld van DIT topic gaat het zelfs mis als je boot met XP en je doet verder niets. De "vraag" waar ik het over heb is namelijk zodanig geconfigureerd dat wanneer je niets doet, XP na het booten en nadat die tijdbalk is verdwenen, vanaf hdd gaat starten. De optie tot format komt dan dus niet voorbij. Je zal bewust de keuze moeten maken op een pc waarop XP reeds staat (en welke versie je verwijderd wil hebben) om te starten vanaf CD.

De optie kwam ik niet tegen want hij geeft mij twee opties de ene is XP PRo en de andere is XP Home en herstel maar met herstel kom ik er ook niet.

Bestaat er geen mogelijkheid om de 6 installatie diskettes van Xp om te zetten op een CD rom zodat ik de files vanaf de cd rom kan installeren.

BB:confused:

De optie om te formatteren want er staat nu heel rotzooi op de schijf en ik wil graag blank beginnen.

;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan