xp installeren zonder floppy en cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

jos-willem

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2000
hallo,

ik heb een laptop waar geen floppy en geen cd-rom inzit. Nu is er een externe usb cd-rom gekocht maar deze wordt natuurlijk niet standaard ondersteund in dos. Hoe kan ik me c schijf formateren zodat ik vanuit dos me usb drivers kan laden en de installatie kan laten beginnen...?

Ik zat al wat te proberen met de boot.ini maar dat lukt me niet echt.

staat hij wel goed in de bios en zie je hem wel in de bios

Alles staat goed in het bios. De externe USB cd-rom wordt pas herkend als ik hiervoor de dos drivers draai. Maar die kans krijg ik niet omdat de laptop meteen naar een boot menu gaat.

ik denk dat het wel erg moeilijk word zo

En hoe wil je in hemelsnaam de drivers laden als je en geen flopdrive hebt en geen cd-rom speler.
Ik ben benieuwd.

Wat voor systeem staat er nu op?? of draait er helemaal geen systeem??

Er staat nu xp op maar beroerd. Is geinstalleerd door de hd eruit te halen en in een andere laptop te plaatsen. Maar dat gaat niet meer.

Als ik in het boot menu een boot kan maken naar dos...?

Waarschijnlijk zal die versie XP geen usb hebben geinstaleerd waardoor je nu dus ook geen cdrom kan aansturen??
Wat voor laptop is het, merk en type.
Er is ook geen mogelijkheid om een cd-rom drive te plaatsen, meestal kun je wel namelijk een la weghalen en een drive instaleren.
Dan is het probleem opgelost.

De cd-rom doet het in xp wel maar dan krijg ik geen schone installatie.... Het is een dell laptop...

Met een externe usb-floppydrive moet het lukken, kosten op een beurs ong. € 20,-
Met de 6 opstart floppy's van xp moet het volgens mij wel lukken.
Vermoedelijk moet je dan wel 2 usb poorten hebben.

Ik was al bang dat ik aan een externe floppy moet. Ik zal opzoek gaan naar een serial inplaats van usb... dan werkt het in een keer :D

Bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan