xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarmo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Berichten
3
ik heb vandaag geprobeerd mijn pc met windows xp home edition te formateren en daarna opnieuw te installeren.. ik heb dit al eerder geprobeerd en toen is het ok mislukt.. ik start de setup vanaf de windows cd en alles gaat goed.. ik kies voor nieuwe installatie zodat ze oude windows eraf zal gaan.. de pc start opnieuw op ik moet kiezen voor windows normaal of windows setup ik kies windows setup.. daarna kom ik bij het kiezen van de schijf waarop ik de nieuwe windows wil installeren.. er staan 2 schijven de c schijf van ongeveer 80 gig en een kleine d partitie van 8 mb ofzo0 ( deze partitie zie ik trouwens niet in mn windows verkenner)
als ik ervoor kies om de windows op de c schijf te installeren zegt ie dat er af een windows op stat en dat heb ik al een x geprobeerd dan installeert ie m wel op de c schijf maar staan alsnog al mn bestanden op mn pc en toen is mn pc er alleenmaar slomer op geworden.. ik kan de schijf niet verwijderen ofzo en als ik kies om te installeren op die D partitie zegt ie dat ie te weinig ruimte heeft (duhh)

ik heb overal op internet al gezocht hoe t nou wel moet lukken maar er is echt geen enkel forum waar t echt duidelijk op staat.. op dit forum staat wel een hoop maar niet precies wat ik zoek.. hoop dat iemnand het me kan vertelle hoe t wel moet..

Alvast bedankt
 
ghgehe bedankt.. deze site heb ik dus ook al gehad:D
in princip[e staat er heel veel informatie op en met behulp van die info heb ik het vanmiddag ook al geprobeerd maar lukte ook niet.. ik begon met het partitioneren van mn schijven.. ik naar msdos tik in fdisk.. zegt ie dat t een fout woord of commando is.. hetzelfde krijg ik als ik intik format c: ...
 
dus als je de cd van xp erin stopt dan kun je welopstarten vanaf die cd.
Dus cd erin computer uit, computer weer aan en dan kijken op je beeldscherm, dan moet je op een gegeven ogenblik op een toets drukken om op te starten vanaf cd.
Dit doe je dan kun je op een gegeven moment opgeven dat je wilt installeren, verwijder op dat moment de partitie en zeg dan dat je op de niet bekende partitie wilt installeren.
Dan zou je hd opnieuw geformatteerd worden en xp opnieuw geinstalleerd worden.
 
ja zoiets had ik duz geprobeerd maar lukte niet.. ik heb t gisteren maar met dat madboot geprobeerd en das dus wel bedankt :D alle bedankt voor de goede hulp toppie:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan