xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nommis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2005
door een stomme fout mijnerzijds is mijn pc vastgelopen.
ik kan nog wel opstarten na uitschakelen.
nu maar meteeen xp installeren.
hoe doe ik dat ???
Voor de duidelijkheid: nu wind. 2000 prof. op pc.
heb deze pc second hand, dus niets erbij.
dat moet er eerst af, maar hoe???

ben maar een leek.

nommis

Laatst bewerkt:
Hangt ervan af.
Als het een merkcomputer is dan heb je meestal een recovery cd erbij gekregen. Deze zal alles van je harde schijf wissen dus je bent dan alles kwijt.
De werking is uitgelegt in het bijgeleverde boekje.

Als het geen merkcomputer is heb je meestal een windows xp cd erbij gekregen. Hier bestaan volgens mij goede handleidingen voor op internet ik heb er hier een
http://www.helpd.nl/documentatie/Windows XP.php

2000 eraf halen is heel simpel!!!
Als je de XP CD erin doet moet je vanzelf de harde schijf formatteren (leegmaken voor de duidelijkheid;) )
Dan word 2000 er al afgegooid en al het andere wat op de C:\ schrijf staat ook.
Krijg je foutmeldingen of lukt het niet kom dan maar weer hier
:p

bedankt

Luke b. bedankt,

precies het antwoord wat ik zocht

m.vr.gr. nommis

had je even die handleiding van mij of die van l.slaats gelezen had dan had je gezien hoe je het probleem moest oplossen. Een oplossing zoals Luke Banning geeft is onvolledig naar mijn mening een totale leek slaagt direct weer vast en dan ie met een pc die helemaal niets meer doet.

Misschien dat ie Uw handleiding te lang vond:D ;)
Maar zijn enige vraag was hoe je 2000 eraf gooide
Dus wat bedoelt u precies met onvolledig?
Hij vraagt hoe je 2000 eraf gooit.
Ik zeg dus dat je dat met de installatie van XP, 2000 er al af gooit.
Dat was zijn enige vraag!
En houd er rekening mee: ik ben pas 13 dus kan misschien niet alles zo onder woorden brengen als U zou doen;)
Gr.Luke

Je hebt mensen die 1 computer hebben. En helemaal niets van pc's kennen. Jij zegt je kunt het probleem oplossen met de harde schijf te formateren en dan de windows cd erin te steken. En dan komt het wel in orde denk je

Maar je maakt veel mee dat ze problemen hebben met de vragen tijdens de install die voor ons logisch lijken en wij op zo antwoorden. Laat ons nog maar zwijgen over de drivers.

Wat is nu het gevolg hij krijgt een pc waar hij helemaal niets meer kan mee doen. En ze kunnen zelfs niet naar helpmij gaan om een vraag erover te stellen.

Als je begrijpt wat ik bedoel.

luke b

luke, jij gaf me exact een het juiste antwoord.

ik ben hier nu met xp.

bedankt nogmaals.

nommis

Ok nommis fijn om te horen:)
En zie je dat het wel werkt hij vroeg alleen hoe je 2000 eraf gooide en XP installeerde, maar ik je begrijp je wel!
Gr. Luke

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan