XP installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leermakers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Hallo mensen,

Mijn Harde schijf is vorige week gecrashed en wil hem daarom nu formateren en daarna weer xp installeren. Alleen doordat ik geen cd's van XP bij aankoop van mij PC heb gekregen vroeg ik me af wat ik nu het beste kan doen?
We hebben beneden nog een nieuwe PC met XP misschien kan ik die XP op mijn PC zetten. Alleen weet ik zelf niet hoe dat moet. Kan iemand me misschien tips geven wat ik nu het beste kan doen?

Groeten,
Leermakers

je kan die xp maar op een pc draaiden anders kan je hem niet aktiveren namelijk.
ga anders eens terug naar die zaak voor de xp cd voor de andere pc.
anders als je perse deze xp ook op jou pc wil zeten zal je die moeten kraaken.
het geen wat niet besproken mag woorden hier op helpmij (huis regels)
had je geen recovery cd/dvd voor uw pc ?

We hebben beneden nog een nieuwe PC met XP misschien kan ik die XP op mijn PC zetten.
Als je bedoelt de boel te kopiëren,zul je inderdaad activatie problemen krijgen.Maar los daarvan,ook de hardware zal teveel verschillen waardoor je veel storingen kunt ondervinden.

Als er bij die PC wel een XP cd zit,kun je die gebruiken in combinatie met de installatie-key van jouw PC.
had je geen recovery cd/dvd voor uw pc ?
Ook dit is een mogelijkheid,maar soms moet je een recovery of image programma op de PC opstarten om de fabrieksinstelling weer terug te zetten.

Ik las b.v. hier,dat er middels Ctrl+Alt+Del een "Ghost" image programma moest worder opgestart om e.a. te realiseren.

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=267433#post267433

Greetz

formateren kan op meer manieren dan heel de schijf kan best zijn dat de persoon,
dus alleen c heeft gedaan indien dan kan je best met een recovery disk de boel terug zetten.
veel info is er niet gegeven dus roei met de riemen die ik heb :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan