XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Ik wil graag windows XP proff op mijn PC installeren i.v.m. trage PC. ( staat er nu ook op ).
Nu laat ik de PC opstarten m.b.v. de CD van XP en dan start tie met hardware configureren.
Dan komt SETUP en bij ong. F2 systeemherstel schakeld de PC uit.
Ik heb al verschillende CD's geprobeerd, maar steeds schakeld hij uit.
Wat is hier het probleem.
Alvast bedank, Herman

Wat heb je er nu op staan? Als je Home erop hebt kun je volgens mij gewoon in Windows de installatie opstarten... Kwestie van de cd in de drive stoppen en via Deze Computer (of het automatisch afspelen) opstarten.

Hmm inderdaad, had over het stukje tussen haakjes gelezen :o

Als ik het goed begrijp wil je Windows er dus opnieuw opzetten... Maar je wilt zeker niet alles weer opnieuw hoeven te installeren?

Jawel, ik wil de hele harde schijf formateren ( heb alle voorbereidingen al genomen ).
Dat ik weer alles schoon heb.
Ik wil dus de PC opstarten en dan m.b.v. CD de harde schijf formateren.Ik heb het nog een paar keer gedaan en bij Bestanden laden Dll bestanden schakeld de PC uit

XP is nogal kritisch, wat betreft hardware, indien de PC al traag was, zou je kunnen denken aan een niet goed meer werkende harde schijf, of een probleem met het geheugen.

Beide kun je controleren met de progjes, die op de Ultimet Boot CD staan, van die iso als image een cd maken, en ervan opstarten, daar kun je in het keuzemenu die progjes starten die je wilt gebruiken.

Ja, dat doe ik. Tot ergens in hardwareconfiguratie en dan schakeld de PC uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan