XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PascalSc

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Berichten
25
Goedenavond,

Op de laptop van mijn buurman zit Windows Vista, nu werkt dit niet goed samen met zijn bedrijfsnetwerk en nu wil ik er weer XP op zetten, normaal een fluitje van een cent. Maar hij herkent tijdens de installatie geen HDD. Hoe kan dit??

het is een Fujitsu Siemens Amilo Pro V3505 laptop.

Welk stappenplan moet ik volgen om dit voor elkaar te krijgen.

Alvast bedankt.

Pascal
 
oke zit windows er Nog op kan je nog gewoon met de pc dingen doen?
 
Als ik in vista de windows cd erin stop, kan ik windows xp installeren NIET aanklikken. En ik wil toch echt van VISTA AF!!!

Pascal
 
Je moet ook booten van de XP-cd en niet vanuit Vista.

Dus de cd erin, lappie opnieuw opstarten en als het goed is, start deze nu van de xp-cd op. Zo niet, dit ff in het BIOS instellen. (bootvolgorde aanpassen, cd-rom als 1e optie)
 
je moet de cd er in doen de computer opnieuw opstarten en dan als het goed is start hij nu vanaf de cd en dan weet je het zelf wel denk ik
_________________________________________________________________________________________
heb je een probleem met je computer klik hier en je krijgt gratis hulp

[Smod edit] link veranderd, Helpmij is al een computer hulp site, dus de onderliggende link aangepast.;) [/Smod edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit allemaal gedaan, en als hij dan wil installeren zegt hij geen HDD gevonden :(

Pascal
 
Bij een laptop wordt veelal geen originele (Windows) installatie cd\dvd meegeleverd,maar een z.g.n. "Recovery cd\dvd".Soms moet je die direct na aankoop zelf aanmaken.

Deze recovery cd\dvd haald de installatie bestanden voor een herinstallatie van een,soms verborgen,partitie van de hardeschijf.

Vista verwijderen,kan dus als consequentie hebben dat je Vista niet meer met de recovery cd\dvd kunt terug zetten.

Kan het zijn,dat er een soort beveiliging op staat,waardoor de C: partitie niet gevonden wordt?


Greetz
 
In deze laptop zit een SATA harddisk, je zal dus tijdens het installeren van XP op f6 moeten drukken om de SATA drivers te laden vanaf diskette.
 
f6 geprobereerd maar de laptop heeft geen floppy meer zoals 90% van alle laptops.

Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan