xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0167

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
hallo,
ik heb morgen een lan party.
daarom dacht ik even snel mijn computer te formatteren en te installeren en daarna vrolijk met een snelle pc aan de slag te gaan.
dus ik heb mijn xp geformatteerd, en wil nieuwe installeren krijg ik de volgende foutmelding (engelse xp versie ;) )

an error has been encountered that prevents setup from continuing. one of the components that windows needs to contineu setup could not be installed. the parameter is incorrect. press ok to view te setup log file

Kan iemand me helpen? wat moet ik doen??

groet

Alle zaken die je niet direct nodig hebt (draadloze netwerkkaarten, externe harde schijven etc.) loskoppelen en opnieuw proberen.

Overigens niet erg slim dat als er gezegd wordt druk Ok om het log-bestand te zien (waar je mogelijk uit had kunnen halen waarom Setup niet verder kon) je dat niet gedaan hebt en hier op het forum een deel ervan laat zien...

Tijs.

helpt het nog steeds niet, en bij logboek stond alleen the parameter is incorrect....

Nog een paar opties:
1. Andere XP cd proberen
2. Je XP cd upgraden naar SP3 m.b.v. nLite
3. De drivers van je chipset integreren m.b.v. nLite
4. (Als je SATA schijven gebruikt) de tekst-mode driver (dus met een TXTSETUP.OEM, een of meerdere .SYS en een .INF bestand(en)

Instructies:
hier
hier
SP3 voor XP ENG: hier
nLite voor integreren servicepack + tekstmode driver: nLite

Instructies voor driver en service pack integratie met nLite:
hier
hier
hier
Het integreren van SP3 en tekst-modus Raid drivers is het minimum wat je met nLite moet doen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan