XP internet delen :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

(P)C(razy)

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2002
Hallo,
Ik zit met een raar probleem, ik heb namelijk 3 computers waarvan 2 met windows 98 en 1 met windows xp. Nu heb ik ook een netwerk waarop ik ook internet wil delen.
Het netwerk is goed geïnstalleert, en alle computers kunnen elkaars bestanden/printers vinden.
1 van de computers met windows 98 heeft toegang tot de modem, en alle computers zijn verbonden met elk 1 netwerk kaart een een switch (van safeway).
Maar het rare is nu dat ik dus op de 2 computers met windows 98 wel internet heb, en op mijn computer met xp geen... :confused:
Op de host en de xp draaien allebei een firewall.
En op de host draait SyGate voor het internet sharen.
Wie kan mij helpen om xp ook nog op het internet sharing te krijgen??
Omdat xp verschilt met de manier van het instellen voor netwerk, kan iemand mij precies uitleggen wat en hoe dat moet, zodat ik kan kijken of ik alles goed heb gedaan. Want bij DNS bv. op windows 98 kan je ook nog hostname invullen en bij windows xp niet... Misschien is dit niet nodig maar ik begin te twijfelen omdat het dus op de pc met windows 98 erop dat wel ingestelt is en op de andere niet, en die heeft ook gelijk geen internet... :(

HELP ME !! ;)

Heb je al geprobeerd wat er gebeurd wanneer je de firewalls uitzet?
Waarom maak je de XP computer niet tot hoofdcomputer met de internetconnectie?
Dan kun je vanuit XP het netwerk instellen mbv een diskette, functie is zeer eenvoudig in XP.

Sigma

Ik denk dus dat de firewall het probleem is, want hij doet het nu gelukkig, thanks !!

maar nu heb ik een ftp server op de windows xp, nu kan ik van buiten af dat niet berijken... port mapping, maar met welk programma ??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan