XP ipv ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Ik heb een pentium 4, 2.4 ghz, 512 mb geheugen en
40 Gb schijf.
Op dit moment draait ME erop maar door een hoop vervuiling e.d. heb ik steeds problemen met afsluiten en vastlopers. De schijf heeft 2 partities van ca 20 gig en op C: staat het besturingssysteem en de programma's.
Nu wil ik C formatteren en er XP opzetten ipv ME. Ik heb dat al eens eerder willen doen maar toen kreeg ik zo'n lijst met dingen die niet meer zouden werken, opnieuw geinstalleerd moesten worden, nieuwe drivers die gedownload moesten worden enz. dat de moed me in de schoene zonk. Heb het maar niet gedaan.
Wij zitten op de kabel bij chello en volgens het rapport zou dat het dan ook niet meer doen. Iemand zei me, dat dat geen probleem is. Hij had het ook gedaan en bij hem werkte de internetverbinding in de eerste instantie ook niet. Nadat hij de instellingen had aangepast werkte alles weer. Hij vertelde me de instellingen ergens te bewaren waardoor je ze later , als het niet werkt, correct kunt instellen. Nu is mijn vraag:
Is het verstandig om XP erop te zetten en welke instellingen moet ik precies onthouden om straks weer een internetverbinding te hebben??

Je kunt xp gewoon als update/grate installeren, en mocht het je niet bevallen,gooi je het er gewoon weer af ( via config/software):thumb:

Ja, maar dan ben ik mijn vervuiling toch niet kwijt?:confused: Of zijn de problemen met afsluiten dan weg?

Okay, maar dan blijft de vraag: welke instellingen zijn van belang voor mijn internetverbinding zodat ik die dan goed kan instellen, mocht het niet werken. Waar moet ik precies kijken en wat moet ik opschrijven?:(

Alle instellingen kan je terugvinden als je in IE klikt op Extra / Internet-opties en vervolgens kiest voor het tabblad verbindingen.

Ik neem aan dat als je een modem hebt dat je hier voor de XP-drivers er bij hebt gekregen. Anders zou je van te voren op zoek kunnen gaan nnar de xp drivers en deze bv op CD branden.

Dat geldt ook voot andere hardware als je minder gangbare hardware hebt.

Ik zou eerst een backup van het systeem maken voordat ik een nieuw OS zou installeren. Hoe dat moet kan je vinden op www.schoonepc.nl . Je kunt dan altijd nog terug als e.e.a. je niet bevalt.

Han

So far, so good.
Ik heb nu een upgrade uitgevoerd naar XP Professional.
Zonder al te veel problemen. Alleen nieuwe drivertjes geinstalleerd voor de printer en de tekentablet. Alles doet het nog, hij start goed op en sluit goed af zonder foutmeldingen. Alleen heb ik nog een probleem met de Nvidea GeForce MX440 grafische kaart. Daar moet ik nog een nieuwe driver voor downoaden.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan