XP is traag/stroperig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Surfert

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Mijn PC is ontzettend traag. Ik heb pas al de hardwareversnellingsschuif op het één na laagste nivo gezet, dit hielp enigszins, maar niet voldoende.

Nu vind ik vooral dat het lang duurt voor Internet Explorer een beetje op gang komt en soms duurt het ook lang alvorens ik een nieuw tabblad open. Ik vind geen virussen, de scanner houdt zo te zien alles tegen en ik heb het idee dat het vooral trager is geworden
sinds ik heb geupgrade naar IEXPLORER 7. Ook Messenger upgraden was geen succes.
Sommige programma's sluiten ook niet goed af.

Dit wil ik graag verhelpen, als dit kan.

geef eens wat meer info over wat voor een pc,geheugen,processor enz?
doe eens een speedtest en kijk hoe je snelheid is.
download ccleaner en schoon je pc eens goed op:(bij installeren even afvinken dat je de yahoo toolbar niet wil hebben)
opschonen en ook register opschonen.
http://www.ccleaner.com/

geef eens wat meer info over wat voor een pc,geheugen,processor enz?
doe eens een speedtest en kijk hoe je snelheid is.
download ccleaner en schoon je pc eens goed op:(bij installeren even afvinken dat je de yahoo toolbar niet wil hebben)
opschonen en ook register opschonen.
http://www.ccleaner.com/

Geheugen 256 MB Ram
996 MHZ
AMD Duron processor

Wat maakt ccleaner precies schoon als ik het vragen mag?

Dit zijn de resultaten voor de speedtest op speedtest.nl

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 69.0 KByte/sec
(=552 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 75.7 KByte/sec
(=606 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 142.0 Conn/min

Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Ping niet mogelijk 0.0 ms

Kon niet pingen. Ik wist niet dat ik van een proxy gebruik maakte, dit vind ik raar en ik weet niet hoe dit komt. is dat normaal dat ik via een proxy zou surfen.

Laatst bewerkt:
geschiedenis en oude surfgegevens enzovoorts..onschadelijk programma maar scheelt veel!!

Maar je hebt 256 mb geheugen en mischien snoept je videokaart er wat van af dus is zeker niet veel....software upgraden komt dat niet ten goede...mischien je geheugen wat upgraden zal voor jouw een heel verschil maken.

Laatst bewerkt:
heel laat maar wel waardevol :

Mijn vaste kunstje is :
ga naar het configuratie scherm , open system , open hardware configuratie en je hardware lijst
En daar delete je domweg je IDE drivers..
Daarna herstart je je PC, die gaat nieuwe drivers installeren en klaar ben je ..

Wat is de oorzaak hier nou van ? soms heeft je harde schijf moeilijkheden met lezen , windows schakelt dan terug op een lagere PIO mode ( lagere versnelling ) tot ie het wel kan lezen ...
Een enorme bug in windows is dat ie niet weer automatisch terug schakelt naar de normale PIO mode en windows dus enorm traag gaat lopen ..
Dit komt het meest voor met WIndows XP , ik heb het ook eens in Vista toegepast en daar werkte het ook ..

Reparateurs vragen 75 euro voor het weer sneller maken van een PC met DIT trucje

Probeer het eens

(ja ik heb dit bij meerdere vragen geplaatst , het is wel een heel goed antwoord , dus niet slaan a.u.b.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan