XP kan de drive niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mischa_mis

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo,

Ik heb een vraag mbt tot de Iomega Zip 100 SCSI drive.
Op een oudere pc heb ik deze aangesloten om deze te backuppen en dat werkte goed alleen wil ik deze data nu op een nieuwe pc zetten om deze data vervolgens op een cd te zetten.

Om dit te doen heb ik een driver gedownload van de site van Iomega, vervolgens pc uitgezet en weer aan. Zodra de pc aanstaat probeer ik om op de Zip drive te komen maar ik kan hem helemaal niet vinden, normaal staat hij bij "Deze Computer"(Alles is goed aangesloten en Windows XP SP3) ongeveer een jaar geleden ofzo is me dit nog wel gelukt, hoe...dit was puur toeval denk ik (A). Weet iemand hoe ik xp de drive kan laten vinden.

Alvast bedankt !

Mvr groeten,
Mischa

Hallo,

Ik heb een vraag mbt tot de Iomega Zip 100 SCSI drive.
Op een oudere pc heb ik deze aangesloten om deze te backuppen en dat werkte goed alleen wil ik deze data nu op een nieuwe pc zetten om deze data vervolgens op een cd te zetten.

Om dit te doen heb ik een driver gedownload van de site van Iomega, vervolgens pc uitgezet en weer aan. Zodra de pc aanstaat probeer ik om op de Zip drive te komen maar ik kan hem helemaal niet vinden, normaal staat hij bij "Deze Computer"(Alles is goed aangesloten en Windows XP SP3) ongeveer een jaar geleden ofzo is me dit nog wel gelukt, hoe...dit was puur toeval denk ik (A). Weet iemand hoe ik xp de drive kan laten vinden.

Alvast bedankt !

Mvr groeten,
Mischa

wordt hij in schijfbeheer wel gezien? geef hem dan een schijfletter ;)

Dus maakt het wel uit.........
Want als je hub kapot is werkt hij niet...........

Ook kan het zijn dan sommige hardware componenten "moeilijk" werken op een USB hub zonder externe voeding, deze kunnen af en toe niet gezien worden.

Maargoed zal er wel naast zitten ;)

Laatst bewerkt:
Dus maakt het wel uit.........
Want als je hub kapot is werkt hij niet...........

Ook kan het zijn dan sommige hardware componenten "moeilijk" werken op een USB hub zonder externe voeding, deze kunnen af en toe niet gezien worden als er al een aantal IRQ's zijn toegewezen aan andere componenten!

Maargoed zal er wel naast zitten ;)

ja waarschijnlijk heeft hij geen hub :P en al geprobeert om hem zo aan te sluiten

wat je zegt klopt! ik heb externe voeding erop zitten ;), niet zoveel ervaring met andere dan deze :P maar deze hub werkt perfect ;)

hub kapot zei ik ook al :P

hub is handig maar vooral voor een laptop ;) bij een pc kan je beter zo de usb erin laten zetten ;) tenzij je natuurlijk de hub wilt gebruiken om de kabels naar VOREN te brengen ;)

Jawel maar aannames zijn niet altijd goed hé ;)
Daarom zijn we ook hier om te helpen en af en toe wat info af te schieten! :p

Wij denken er wel aan, maar er zijn ook mensen die het blijven proberen op de hub omdat de USB aansluiting op de pc te ver of moeilijk zit en omdat het altijd zo heeft gewerkt en nu in een keer niet :D

Maargoed dat is nu niet waar het over gaat, dus back 2 topic :)

GRAAG!, maar dat gaat niet zonder dat de quistion asker ons info geeft :P

:eek::shocked::eek:

Haha nee das waar, was ook geen aanval op jou BTW!! :o

(WE wachten rustig op een antwoord van de draadjes starter.......)

Haha nee das waar, was ook geen aanval op jou BTW!! :o

(WE wachten rustig op een antwoord van de draadjes starter.......)

omg ik maakte ook zo'n spelfout ja :P

question* sorry ! :P

nou ik niet ga zometeen film kijken ;)

tuurlijk geen aanval :P

Allemaal bedankt voor de vele reacties, ik reageer wat later omdat internet er uit lag :mad:.
Nee ik heb de Zip 100 niet op een Hub aangesloten maar via de oude SCSI aansluiting.
De voeding etc. zit in de muur.

Op een wat oudere laptop welke ik wil backuppen heb ik de ZIP 100 aangesloten en vervolgens de pc aangedaan en dat werkte meteen :). Data gekopieerd en nu wil ik het op een nieuwere pc aansluiten zodat ik alle data op een dvdtje kan zette. De driver staat op de pc (meerdere pc's geprobeerd waar een SCSI ingang op zit) en vervolgens pc aangezet en de pc ziet de zip drive niet. Menige keren heb ik de pc opnieuw opgestart maar ik krijg hem niet aan het werken.

Alvast bedankt !!

Allemaal bedankt voor de vele reacties, ik reageer wat later omdat internet er uit lag :mad:.
Nee ik heb de Zip 100 niet op een Hub aangesloten maar via de oude SCSI aansluiting.
De voeding etc. zit in de muur.

Op een wat oudere laptop welke ik wil backuppen heb ik de ZIP 100 aangesloten en vervolgens de pc aangedaan en dat werkte meteen :). Data gekopieerd en nu wil ik het op een nieuwere pc aansluiten zodat ik alle data op een dvdtje kan zette. De driver staat op de pc (meerdere pc's geprobeerd waar een SCSI ingang op zit) en vervolgens pc aangezet en de pc ziet de zip drive niet. Menige keren heb ik de pc opnieuw opgestart maar ik krijg hem niet aan het werken.

Alvast bedankt !!

even een ander SCSI kaartje proberen? tenzij hij natuurlijk op je moederbord zit of een andere kabel ;)?

Laatst bewerkt:
even een ander SCSI kaartje proberen? tenzij hij natuurlijk op je moederbord zit of een andere kabel ;)?

Ik heb dit al op meerdere pc's (2 of 3) geprobeerd. Echter werkt het niet. Het ligt hier niet aan denk ik. Meer aan de instellingen in win xp.
2 jaar geleden had ik toen gwoon mazzel denk ik, toen heb ik de pc zeker wel 20 keer opnieuw op moeten starten alleen dat heb ik nu ook al zo ongeveer bereikt die 20 keer :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan