XP kan geen vaste schijf vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertje06

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2004
Ik heb al een tijd windows xp goedwerkend op de computer gehad maar om de computer weer op te schonen heb ik de c schijf opnieuw geformateerd, nu probeer ik windows xp weer opnieuw te installeren, maar tijdens het opstartscherm geeft ie aan "Geen vast schijf te kunnen vinden" de c schijf is een s-ata schijf en zit ook aan s-ata connector verbonden. als ik probeer om windows 98 te installeren lukt dat wel, maar als ik dan probeer te upgraden naar windows xp geeft ie weer dezelfde melding. HOE KAN DIT?
Kan iemand mij helpen???

Orginele XP CD
amd 3200XP
ASUS 400MHZ moederbord
S-ATA Controler

waarschijnlijk moet je tijdens de installatie van xp een keer op f6 drukken, en dan de drivers van het moederbord er in doen voor de Sata controller, want waarschijlijk ondersteunt windows ze niet.

voordat je gaat instaleren komt er onderin het scherm een balk met dat hij allerlei dingen aan het laden is, daar staat op een gegeven moment press f6 for Sata-Raid controllers.

Op de cd van je moederbordd staat dan een tooltje waarmee je hiervoor een diskette kan maken

Waarschijnlijk kent W98 geen S-ATA, kun je niet direct XP installeren.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Druk je bij het begin van de XP setup, wel op F6 om de SATA driver vanaf een floppy te kunnen laten installeren?

okee mensen bedankt voor de hulp! :D:D hij doet t weer, moest idd op f6 drukken en de diskette erin doen!! perfect!! BEDANKT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan