XP kan zichzelf niet pingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big Andrew

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2003
Berichten
31
Heb 2 xp's met router voor internet. wil netwerk bouwen. 1 xp kan zichzelf echter niet pingen, wel localhost, maar niet het eigen ip adres. ik kan beide xp's wel in dezelfde werkgroep plaatsen en bestanden en printers delen; maar de xp die zichzelf niet kan pingen kan ik niet vinden als ik netwerklocaties opvraag. De andere xp ziet zichzelf wel en ziet ook de andere xp. Kan alleen geen toegang krijgen tot de bestanden. wie weet hier een mogelijke oorzaak en oplossing voor. Heb al protocol opnieuw geinstalleerd.

THNX
 
krijgen de computers wel een ip adres wat redelijk dicht bijelkaar ligt.
heb je op beide computers het gast account aanstaan.
log je op beide computers met dezelfde naam en wachtwoord in.
heb je wel bestanden en printer delen aanstaan.
heb je al mappen gedeeld.
 
XP ip trouble

Op alle vragen kan ik ja antwoorden! De ip's liggen maar 1 punt van elkaar, alles staat op 'delen' ook in de firewall, inlogaccount identiek. Het probleem zit echt in die ene XP die zichzelf niet kan pingen, wel localhost, maar niet zichzelf kan aantreffen in het netwerk!
 
ik begrijp niet precies wat je bedoelt met zichzelf pingen want dat kan ik namelijk ook niet het is van a naar b envan b naar a.
dus niet van a naar a.
 
pingen van jezelf

Volgens jullie eigen handleiding kun je naar je eigen ip-adres pingen. Dat kan die ene pc inderdaad wel, je gaat naar dos command en typt ping + ip adres. Je kunt zo pingen naar de binnenkant van het netwerk en je kunt dat via localhost ook naar de buitenkant doen (richting internet). Die buitenkant doet het dus wel (ping localhost) maar die binnenkant (intern netwerk) doet het dus niet. De ene pc pingt allebei, de lastige dus niet zichzelf.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan