xp laad cd-dvd stuurprogramma's niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongsoft

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2003
Berichten
70
wie kan mij helpen, windows xp laad de stuurprogramma's van mijn dvd en cd rom spelers niet meer in het geheugen zodat ik ze niet meer kan gebruiken
in apparaatbeheer staan beide hardwareapparaten met een geel uitroepteken
hoe los ik dit op
alvast bedankt
arno
 
Wat is het probleem dat aangegeven wordt?

Je kan je ide/ata/atapicontrollers verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw opstarten, dan worden je schijven en romspelers opnieuw gedetecteerd en geïnstalleerd.
 
dvd cdrom

sarvo, in apparaatbeheer van xp staan alle cdrom en dvd stations met een geel uitroepteken, en in de eigenschappen staat dat windows xp niet het apparaatstuurprogramma van beide dvd en cd rom spelers in het geheugen kan laden
de reden is mij onbekend, maar als ik de stuurprogramma's opnieuw wil laden vind xpgeen andere en weigert Zelfs na verwijdering van alle betrokken apparaten vind xp ze wel als nieuwe hardware, maar dan weer kan hij de stuurprogramma's niet laden.
weet je nog een oplossing
alvast bedankt
arno
 
Heb je wel al geprobeerd wat ik hierboven omschreef?
 
help

Sarvo, geprobeerd zoals jij het omschreef, en tevens in apparaatbeheer verwijdert en opnieuw laten detecteren via nieuwe hardware, Xp vond geen hardware en ide/ati/atapi drivers geselecteerd in lijst
Xp geeft melding dat hij de stuurprogramma niet kan vinden
als ik de boel verwijder, vind xp braaf alle apparaten maar laad nog steeds de stuurprogramma's niet
Weet jij een adres waar ik deze stuurprogramma's kan ldownloaden zodat ik ze kan instsaleren
Alvast bedankt maar weer
arno
 
Probeer de drivers van je moederbord eens.
 
drivers

zou ik wel willen crah alleen kan ik mijn cd-rom en dvd speler benaderen vanuit windows xp want die laad de stuurprogramma's niet meer weet je nog wat anders of een adres waar ik ati/atapi/ide drivers kan vindind
vr gr arno
 
Wat voor moederbord heb je?
Dan kunnen we ff zoeken voor je.

Kan je vanuit Dos wel de cd-rom benaderen?
Dan zou je de moederbord drivers naar de hardeschijf kunnen kopieren.
 
antwoord

ik heb een msi moederbord, en kan wel opstarten in dos vanuit veilige modus. De drivers staan op een cd dus daar kan ik niet bij
weet jij een oplossing?
alvast bedank
arno
 
Probeer eens op te starten vanaf een Win98(se) opstartfloppy.
Kies voor opstarten met cd-rom ondersteuning.
Doet de cd-rom het daar niet, dan zal er iets niet goed zitten qua hardware.

Welk MSI moederbord heb je?
Er zijn er zoveel.
 
brrrrrr

cd rom spelers worden herkent in dos, dus ik denk dat xp de drivers gesloopt heeft
weet jij een adres op interent waar ik de drivers kan krijgen?
bedankt alvast
 
Ik weet geen adres, maar ik weet ook nog steeds niet wat voor moederbord je precies hebt.

[edit]ik heb je mail ontvangen, maar blijf liever je probleem via het forum oplossen.
Hier heb je meer kans op een oplossing, dan dat ik in m'n eentje met jou een oplossing probeer te vinden.;)[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Probeer het eens met cDrom sys , HIER op deze pagina kan je hem vinden.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan