xp loopt geregeld vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eleanor

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
hej allemaal,

ik weet niet of dit de juiste plaats is voor deze topic, maar het leek me wel.

ik zit hier met een probleem dat zich nu al een tijdje aansleept.
zo'n half jaar geleden heeft mijn broer voor mij een pc inneen gestoken,
werkte perfect, snel, goede grafische kwaliteiten (wat nodig is voor mijn studies), maar na een maand of 3 begon hij te haperen, spyware verwijderd, nooit virussen gehad, pc is goed beveiligd.
toch liep de pc vaker en vaker vast, dus we dachten, formateren en windows opnieuw erop en het zal wel in orde komen, dus, geformateerd, windows xp pro erop met 2 parities, een systeem en gebruikerspartitie. Pc stond een 15 min goed en wel op, en daar had je het weer scherm blijft enkele seconden hangen, scherm wordt zwart, komt direkt terug, en je kan weer verder. Toch redelijk irritant. soms duurt het echter zolang dat enkel een reset nog baat, ook in de task manager geraak je dan niet meer deftig, want hij reageerd niet of zeeer traag op ctrl alt delete... heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ? de pc is ooit overclocked geweest maar sinds het formateren waar ik over sprak is dit weer normaal ingesteld geweest, en er is een nieuwe 500 watt voeding gestoken. Temperatuur van pc haalt ook nooit abnormale waarden, en de voedingsspanning is stabiel rond 12 volt....

Iemand een idee ? ik zit er echt mee, want ik heb de pc meer dan dagelijks nodig...

Alvast bedankt, heb je meer info nodig, kan je dit gerust vragen.

mss handig om weten, ik heb mijn cpu gebruik eens in het oog gehouden, en deze haalt normaal niet meer dan 5%, toch, enkele minuten later had ik weer problemen, men cpu wordt dus blijkbaar niet overbelast door een of ander proces.

Lijkt me tog een voedingsprobleem... Wat zit er exact in je pc en welk type is je voeding(misschien een goedkope B-merkvoeding)

500 W voeding van Xcilence, maar aangezien deze voeding een nieuwe is, en de pc het ook al had voor de nieuwe voeding, kan het al bijna niet dat het aan de voeding ligt...

zou het aan het geheugen kunnen liggen, zoja, hoe check ik dat ?

EDIT: Xilence, niet Xcilence dus

Laatst bewerkt:
Niemand die een idee heeft ???
ik vind zelf echt geen oplossing.....

blijkbaar niemand dus die een idee heeft om van deze miserie af te geraken...

toch bedankt voor de moeite..

Greetz Eleanor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan